۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۹۴۳

تلاش رسانه‎های آمریکا برای توجیه جنگ طلبی این کشور

خبرگزاری رسا ـ در سال 2013 نتایج پژوهشی مستقل نشان داد که رسانه‎های آمریکا از افراد مرتبط با صنایع نظامی به عنوان کارشناس در برنامه‎های خود استفاده کرده‎اند تا حضور نظامی آمریکا در سوریه را توجیه کنند.
جنگ افروزي رسانه هاي غربي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پیش از آغاز هر عملیات نظامی آمریکا در جهان، رسانه های این کشور به کمک لابی فروش اسلحه آمده و افکار عمومی را برای این حملات آماده می کنند.

 

در انتهای سال 2013 پژوهشی مستقل نشان داد که حداقل 22 سهام دار صنایع نظامی از سوی رسانه هایی نظیر سی ان ان و فاکس نیوز به عنوان کارشناس به این شبکه ها دعوت شده اند تا جنگ هایی نظیر جنگ سوریه را توجیه کنند.

 

پیش از آن که موضع گیری کاخ سفید درباره جنگ سوریه علنی شود، رسانه هایی مانند سی ان ان، سی ان بی سی، فاکس نیوز و بلومبرگ از 22 تن به عنوان گزارشگر و کارشناس به برنامه های خود دعوت کردند اما این افراد در حقیقت سهامدار، مدیر، عضو هیات مدیره و یا فروشندگان تسلیحات در شرکت هایی مثل ریثون (Raytheon)، دی سی کپیتال پارتنرز (DC Capital Partners) و بی ای ای سیستمز (BAE Systems) بودند.

 

سازمان نظارتی پاسخگوی عمومی (Public Accountability Initiative) که یک سازمان پژوهشی غیر انتفاعی است، این راهبرد رسانه ای را در مورد جنگ سوریه به دقت مورد بررسی قرار داده است.

 

در این گزارش مستقل که ابتدا در موسسه اخبار قرن 21 منتشر شده است می آید: با توجه به این که برای توجیه منفورترین چیزها در جامعه بشری یعنی جنگ، اخلاق خبری زیر پا گذاشته شده است، رسانه هایی مانند سی ان ان، ام اس ان بی سی و فاکس باید تعطیل شوند اما این کار در آمریکا بعید به نظر می رسد.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم: چون در آمریکا پخش اخبار چیزی فرای اخبار جانبدارانه و غیر بی طرف است. در این کشور پخش خبر مرتبط با مالکیت و نیز حمایت مالی جنگ است و نمونه شرکت های بزرگی که به این کار می پردازند، شرکت جنرال الکتریک است./847/ب902/د

ارسال نظرات