۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۸۵۱

نیویورک تایمز خواستار همراهی کشورهای عربی در ائتلاف ضدداعش شد

خبرگزاری رسا ـ نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد: در حالی که آمریکا بر ابعاد حملات هوایی علیه مواضع گروه (تروریستی) داعش افزوده است، کشورهای عرب واشنگتن را در این عرصه تنها گذاشته اند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در یک سال گذشته حضور کشورهای عربی در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی کاخ سفید، رفته رفته ناپدید شده است. کشورهای عربستان و امارات هم اکنون توجه حملات هوایی خود را از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه برداشته و آن را متوجه جنگ در یمن کرده اند.


براساس این گزارش، ژنرال 'لوید جی. آستین' Lloyd J. Austin یکی از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا که عملیات جنگی آمریکا را در سوریه و عراق سرپرستی می کند، مشارکت کشورهای عربی را دراین نبرد مورد ستایش قرار می دهد.


نیویورک تایمز نوشت: در حالی که آمریکا در سوریه وارد یک برهه بحرانی شده است، تنها شاهد تلاش های واشنگتن دراین عرصه هستیم.


بنابر این گزارش، اکنون علاوه بر خروج عربستان و امارات از ائتلاف ضد داعش، شاهد خروج اردن از این ائتلاف هستیم، هرچند در اوایل اردن به دنبال کشته شدن یک خلبان خود به دست داعش به یکباره به این ائتلاف پیوست اما این کشور در نشان دادن همبستگی با ریاض، خود را متوجه یمن کرده است.


نیویورک تایمز افزود: آخرین حمله هوایی بحرین به مواضع داعش بعنوان یکی از اعضای این ائتلاف، به فوریه گذشته باز می گردد و قطر نیز با داشتن موضعی میانه رو تنها به گشت زنی برفراز سوریه پرداخته است.


ژنرال 'چارلز کیو. براون' Charles Q. Brown که فرماندهی نبرد هوایی ائتلاف را از مرکز فرماندهی در قطر هدایت می کند، گفت : تمامی آنها (کشورهای عرب) در دیگر موارد مشغول هستند.


وی افزود: این متحدان اما همچنان به پروازهای گاه گاه خود بر فراز سوریه ادامه می دهند و به جنگنده های آمریکایی اجازه استفاده از پایگاه هایشان را می دهند.


این نشریه آمریکایی ادامه داد: آخرین حملات هوایی امارات در ائتلاف علیه داعش در سوریه مربوط به ماه مارس گذشته است. اردن در ماه اوت گذشته آخرین مشارکت هوایی را داشته و عربستان نیز تنها در ماه سپتامبر مبادرت به انجام حملات هوایی در این ائتلاف کرده است.


بنابراین گزارش، اما متحدان عرب آمریکا در این ائتلاف ادعا می کنند همچنان نقش موثری در این ائتلاف ایفا می کنند، هرچند فعالیت کمی دارند اما دارای نقش نظامی در این جنگ هستند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات