۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۶۹۱

سی‌ و چهار چاپ برای کتاب «آن بیست و سه نفر»

خبرگزاری رسا ـ چاپ سی و چهارم کتاب «آن بیست و سه نفر» شامل خاطرات احمد یوسف‌زاده از سال‌های اسارت در جنگ تحمیلی منتشر شد.
کتاب آن بيست و سه نفر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «آن بیست و سه نفر» در برگیرنده خاطرات و رشادت‌های نوجوانان رزمنده و مقاومت آنان در اردوگاه‌های ارتش بعث است که در آن ناگفته های بسیاری از دوران اسارت در این کتاب است. نویسنده اثر که سابقه 15 سال روزنامه نگاری دارد، این کتاب را به شکل روایت داستانی و دارای تعلیق های داستانی بجا، نگاشته است.

 

رهبر معظم انقلاب درباره کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» این چنین نوشته‌اند:

 

 «در روزهای پایانی 93 و آغازین 94 با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائی‌ها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم.یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم. 5/1/94»

  

 یوسف زاده نویسنده این اثر درباره این کتاب گفت: این اثر به دلیل حماسه آفرینی‌های بیست و سه نوجوان در دوران اسارت قطعا یکی از کتاب‌های شاخص دفاع مقدس است.

 

نویسنده «آن بیست و سه نفر» خاطرنشان کرد: آوردن یک عده نوجوان 15 ساله به کاخ صدام و واداشتن آنان به بیان اعترافاتی دروغین مبنی بر اجباری بودن اعزام رزمندگان نوجوان به جبهه‌های جنگ که می‌توانست افکار عمومی جهانیان را در جهت خواسته‌های رژیم بعث عراق تغییر دهد، موضوعی است که این کتاب را بی‌نظیر کرده است.

  

وی افزود: در جریان عملیات بیت‌المقدس در سال 1361، عملیاتی که موجب آزادسازی خرمشهر شد، ما در بصره به دست نیرو‌های عراقی اسیر شدیم. اکثر قریب به اتفاق این گروه 23 نفره بچه‌های کرمان و از تیپ ثارالله بودند. ما در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 به اسارت نیروهای بعثی درآمدیم.

  

وی در مورد جنگ روانی صدام حسین گفت: دلیل این جنگ روانی هم این بود که عراقی‌ها در جریان عملیات بیت‌المقدس شکست سختی خورده بودند و قصد داشتند آن شکست را جبران کنند. صدام حسین پیش از این عملیات گفته بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند من کلید بصره را به ایران تحویل خواهم داد. زمانی که بعثی‌ها خرمشهر را از دست دادند، این پروژه را برای فرار از شکست خود ترتیب دادند و در روزنامه‌های عراق اکاذیبی را به ما نسبت دادند.

 

لازم به ذکر است که این اثر از ابتدای امسال همواره جزو پرفروش‌های سوره مهر قرار داشته است./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات