۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۴۶۷
رسانه سراسری چین:

سیاست‎های خصمانه واشنگتن علت نفرت ایرانیان از آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از پرتیراژترین روزنامه های چین با انتشار گزارشی از برگزاری راهپیمایی سراسری در سی و ششمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نوشت: اتخاذ سیاست های خصمانه واشنگتن دلیل نفرت ایرانیان از آمریکا است و همین مساله مناسبات تهران - واشنگتن را در مسیری پر فراز و نشیب قرار داده است.
13 آيان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «مردم» ارگان حزب کمونیست چین در گزارش خود اعلام کرد که مردم ایران به خاطر اتخاذ سیاست های نادرست، از آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» نام می برند و در شعارهای امسال خود نیز بار دیگر بر این موضوع تاکید کردند.


این گزارش همچنین می افزاید: مردم سراسر کشور ایران به ویژه تهران امسال نیز در تجمع بزرگ خود اعلام کردند که معترض سیاست های واشنگتن علیه کشور خود هستند.


ارگان حزب حاکم چین با اشاره به تاریخچه ماجرای اشغال «لانه جاسوسی آمریکا» از سوی دانشجویان پیرو خط امام، تظاهرات ضد آمریکایی امسال در شهرهای مختلف کشورمان را بسیار گسترده توصیف کرد.


این روزنامه چینی زبان با اشاره به ریشه های خصومت ملت ایران با دولت آمریکا نوشت: از زمان اشغال سفارت آمریکا در تهران، واشنگتن با اتخاذ انواع سیاست ها درصدد انزوای جمهوری اسلامی ایران و وارد آوردن فشار به دولت و ملت این کشور برآمد که بر اثر همین سیاست ها، مردم ایران اینک آمریکا را به عنوان یکی از دشمنان اصلی خود می شناسند.


ارگان حزب کمونیست چین همچنین به توافق وین و مذاکرات ایران و شش قدرت بزرگ جهان اشاره کرد و یادآور شد: به رغم همه محدودیت ها تهران توانست ضمن تعامل و گفتگو با کشورهای 1 +5 از سد تحریم ها بین المللی بگذرد و فشارهای اقتصادی بر روی خود را کاهش دهد.


گزارش این رسانه چینی همچنین می افزاید: هر چند که پس از به نتیجه رسیدن این مذاکرات و بدست آمدن توافق هسته ای ایران و غرب امیدهایی برای بهبود و برقراری روابط دو کشور شکل گرفت اما واقعیت اینجاست که مناسبات تهران - واشنگتن مسیری بسیار پرفراز و نشیب را پیش رو دارد که در جدیدترین مورد آن باید به اعلام موضع صریح آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران برای ممنوعیت مذاکره با واشنگتن در خصوص مسائل دوجانبه توجه داشت./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات