۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۹۵۲

راهپیمایی گروه‏های فلسطینی در غزه در حمایت از انتفاضه قدس

خبرگزاری رسا ـ جنبش‎های حماس و جهاد اسلامی بر ادامه انتفاضه قدس و حمایت از آن تاکید کرده و نسبت به تلاش‎های برخی طرف ها برای مهار آن شدیدا هشدار دادند.
راهپيمايي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش های حماس و جهاد اسلامی شب گذشته راهپیمایی گسترده ای را در شرق غزه به منظور اعلام همبستگی با انتفاضه قدس برگزار کردند. در این راهپیمایی جمع زیادی از ساکنان غزه و نمایندگان جریان های ملی و اسلامی فلسطین در این باریکه حضور داشتند.

 

در همین راستا، یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی بر گسترش دامنه انتفاضه تا زمان تحقق تمامی اهداف و خواسته های ملت فلسطین تاکید کرد و خطاب به دشمن صهیونیستی گفت:  جنایت های شما هرگز نمی تواند انتفاضه را متوقف کند و قتل و کشتار میدانی فلسطینیان بی پاسخ نخواهد بود و به زودی تاوان سنگینی پرداخت خواهید کرد.

 

اسماعیل رضوان با اشاره به اینکه دستانی که به مسجدالاقصی و پاسداران آن بی احترامی کرده اند، به یاری خداوند قطع خواهند شد، تصریح کرد که دشمن صهیونیستی بدون شک نتیجه جنایت هایش علیه ملت فلسطین و مقدسات آن را می بیند.

 

رضوان از عموم ملت فلسطین خواست به گردان های قسام و گروهان های قدس تکیه کنند و گفت که غزه در کنار کرانه باختری ایستاده است و انتفاضه به منظور حراست از مقاومت و اصول و آرمان های ملی فلسطین ادامه خواهد داشت.

 

وی ضمن هشدار در مورد برخی تلاش ها و توطئه ها برای مهار انتفاضه، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست هرچه سریع تر همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را متوقف کرده و از ملت و مقاومت فلسطین در کرانه باختری حمایت کند.

 

رضوان خاطر نشان کرد که تشکیلات خودگردان حق ندارد مبارزان مقاومت را بازداشت و به دشمن صهیونیستی تحویل دهد یا اینکه بازداشت شدگان سیاسی را شبانه و به طور مخفیانه تحویل این رژیم دهد.

 

از سوی دیگر، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم تصریح کرد که مقاومت هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه نمی دهد خون ملت فلسطین را در کرانه باختری بریزد.

 

خالد بطش اظهار داشت: به انتفاضه در برابر دشمن صهیونیستی به روال کنونی ادامه می دهیم اما اگر اشغالگران همچنان بر ادامه جنایت های خود علیه ملت فلسطین پافشاری کنند، مقاومت تمامی معادلات را بر هم میریزد و پاسخی کوبنده به دشمن می دهد.

 

بطش عنوان کرد که تمامی تلاش ها و توطئه ها برای مهار انتفاضه قدس به شکست کشیده خواهد شد، زیرا ملت فلسطین بر آزادی و رهایی از بند اشغالگری اصرار دارد.

 

وی خواستار ادامه انتفاضه علیه دشمن صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی به ویژه قدس شد.

 

بطش در پایان گفت که اولویت ما در مرحله کنونی فعالیت های مردمی است اما اگر ملت خواستار باشد، گردان های قسام و گروهان های قدس نیز وارد عمل شده و انتقام خون شهدا را خواهند گرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات