۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۹۶۸۴
آیت الله اشرفی شاهرودی:

تبلیغ دین و ارشاد جوانان از ویژگی‌های بارز آیت الله سیبویه بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان اینکه مرحوم آیت الله سیبویه درد دین داشت و به تبلیغ و ارشاد جوانان اهمیت می داد، گفت: ساخت مدرسه علمیه خدمت بزرگ آیت‌الله سیبویه به دین و حوزه علمیه بود.
تبلیغ دین و ارشاد جوانان از ویژگی‌های بارز آیت الله سیبویه بود

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محمدحسین سیبویه، بیان داشت: آیت الله سیبویه را از نجف می شناختم شیخ نازنینی بود که درد دین داشت.

 

وی افزود: در کنار دروس حوزه همیشه جلساتی برای ارشاد جوانها و عامه مردم داشت و به تبلیغ دین می پرداخت، سنت مقتل خوانی را همیشه در صحن حرم امام حسین (ع) بعد از شیخ کعبی بر عهده داشت و بعد هم که به مشهد تشریف آورد در حسینیه نجفیها ادامه داد.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: خدمت بزرگی که آیت الله سیبویه در مشهد کردند ساخت مدرسه علمیه امام حسین بود که از سوی آقازاده های وی الحق و الانصاف مدیریت خوبی از خود نشان دادند و به خوبی مدرسه را اداره کردند و اثر خالد خوبی از خودشان به جای گذاشتند.

 

وی در پایان گفت: در زندگی آیت الله سیبویه جمله «عاش سعیدا و مات سعیدا» را به نمایش گذاشتند خداوند ایشان را رحمت کند./933/302/ب1

ارسال نظرات