۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۶۸۱
امام جمعه بندرعباس:

قیام امام حسین برای نجات بشریت در طول تاریخ بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) برای نجات بشریت در طول تاریخ بود، گفت: شاید آنچه که امام حسین (ع) را به کشتی نجات امت مشهور کرده از این باب است که چون این کشتی حامل مفهومی به نام شهادت است خیلی زودتر به مقصد می‌رسد.
 آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز ظهر در دیدار با مردم جزیره هرمز، گفت: قیام امام حسین(ع) برای نجات بشریت در طول تاریخ بود و به همین دلیل است که کشتی هرگاه در روی امواج آب قرار گیرد می تواند سرنشینان خود را سالم به ساحل نجات برساند و این به یک دوره خاص تعلق ندارد.



وی افزود: از اماکنی که در ولایت پذیری و ولایت مداری آن هیچکس شکی ندار جزیره هرمز است، جزیره هرمز پررنگ ترین رنگش ولایی بودن است.



امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر نامی از هرمز برده شود شهادت و ولایت مداری این مردم تداعی می‌شود و مردم این جزیره ولایت مدار همیشه گوش به فرمان و فرامین رهبری بودند و هستند.



وی بیان داشت: مردم این جزیره با هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی مطیع امر رهبری هستند.

 

آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: در بحث رهبری غیر از یک رهبر فرد دیگری نمی‌تواند زمام جامعه اسلامی را به دست بگیرد.



وی با اشاره به جایگاه نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در کشور گفت: در نظام سیاسی و ولایی ما جایگاهی است به نام نمایندگان رهبری در همه ادارات و ارگان های دولتی و نظامی که باید دید این فرستاده رهبری برای چه کاری در این جایگاه منصوب شده است.



وی اظهار داشت: نقش امام جمعه هر منطقه که از سوی رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان امام جمعه منصوب می شود یک نقش اساسی است و امامان جمعه هرمنطقه به نحوی از دستورات و فرامین رهبری اطاعت و عمل می کنند.



امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به آغاز حرکت اهل بیت از کوفه به سمت شام، تصریح کرد: عزتمندی و ذلت گریزی از شاخص‌ترین فضایل اخلاقی امام ‌حسین(ع) در زندگی فردی و زندگی اجتماعی ایشان بود.



آیت الله نعیم آبادی عنوان کرد: نهضت امام حسین(ع) حوزه رفتاری اخلاقی بسیار باشکوهی را به جهانیان عرضه کرده است و همین امر سبب توسعه مذهب شیعه و دلپذیری آن در میان مردمی می‌شود که کمترین آشنایی را با این مذهب و به ویژه با نهضت حسینی دارند.



وی در ادامه تصریح کرد: شاید آنچه که امام حسین (ع) را به کشتی نجات امت مشهور کرده است، از این باب است که چون این کشتی حامل مفهومی به نام شهادت است خیلی زودتر به مقصد می رساند.



نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام امام حسین(ع) برای نجات بشریت در طول تاریخ بود و به همین دلیل است که کشتی هرگاه در روی امواج آب قرار گیرد می تواند سرنشینان خود را سالم به ساحل نجات برساند و این به یک دوره خاص تعلق ندارد.



آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: رعایت فرمایشات و تاکیدات امام حسین(ع) در زندگی تنها به شنیدن نیست و از مصادیق بارز قیام امام حسین(ع) در دنیای امروز، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که مورد نیاز تمام خانواده ها و جامعه است که دشمن امروز با سلاح مخرب و نابود کننده ای که به راحتی قابل شناسایی نیست به میدان آمده است
./851/202/ب1

ارسال نظرات