۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۴۷۷

نماینده پارلمان لبنان مخالفان میشل عون را حامیان ترویسم توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان عربستان سعودی را عامل تمام مصیبت‌ها و مشکلات به وجود آمده در منطقه خواند.
سيد نواف موسوي، نماينده پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در مراسم یادبود یکی از شهدای حزب الله لبنان گفت: ما برای کم کردن مشکلات مردم به سراغ گزینه مذاکره رفتیم تا مسیری را برای برون رفت از بحران‌های کنونی که گریبان گیر کشور شده است بیابیم، ولی باید در نظر داشت که پیش از اجرای هر گونه راه حلی باید رییس جمهور انتخاب شود.


وی افزود: رییس جمهور لبنان در مسیر حفظ منافع لبنان گام بردارد و کسی که ریزه خوار عربستان سعودی است نمی تواند رییس جمهور این کشور و مردم آزاده آن باشد. رییس جمهور لبنان باید نماینده عموم مردم باشد و عموم مردم این کشور اهل مقاومت وایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استعماگران منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هستند.


این مقام مسؤول در لبنان تصریح کرد: دولت در دوران رییس جمهور پیشین رکود زیادی داشت؛ چرا که تصمیمات اتخاذ شده در کشور بر اساس خواسته‌ها و منافع عربستان سعودی بود.


الموسوی بر صلاحیت میشل عون برای تصدی پست ریاست جمهوری تاکید و خاطر نشان کرد: مردم لبنان و مسؤولان بارها مدیریت میشل عون را در حل بحران‌های پیشین دیده اند و از قدرت او برای مقابله با مشکلات داخلی و خارجی آگاهی کامل دارند. کسانی که با رییس جمهور شدن وی مخالفت می کنند، قصد دارند لبنان را گذرگاه گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دهند و هرگز به مصالح و منافع مردم نمی اندیشند.


عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت اظهار داشت: کشورهایی که گمان می کنند لبنان راه عبور مواد مخدر است نمی توانند درباره سرنوشت مردم لبنان اظهار نظر کنند.


وی در پایان گفت: ارمغان عربستان سعودی برای منطقه تنها مصیبت و گرفتاری بوده است. آل سعود نیروهای مسلح تکفیری در سوریه را حمایت می کند تا دولت بشار اسد را سرنگون کند، در عراق از عملیات‌های انتحاری حمایت می کند و یمن را به خاک و خون کشیده است و تمام این اقدامات نیز با حمایت آمریکا صورت می پذیرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات