۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۹۹۴۵۱
عضو ارشد حزب الله :

عربستان در جایگاهی نیست که در مورد سرنوشت کشورهای اسلامی و عربی اظهار نظر کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از دخالت عربستان سعودی در امور داخلی کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد.
سيد هاشم صفي الدين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان به مذاکرات حل بحران سوریه در وین پرداخت و گفت: حزب الله از پنج سال پیش به خطر تکفیری‌ها برای منطقه خبر داده و تصریح کرده بود که تمام تلاش گروه‎‌های تروریستی در سوریه و کشورهای دیگر برای ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه است.


وی افزود: کشورها پس از اینکه در این مسیر خون‌های به ناحق ریخته شد به این نتیجه رسیدند که افراط گرایان یک تهدید برای بشریت هستند. اگر حکام کشورهای منطقه برای مقابله با تروریست‌های تکفیری در سوریه اقدام مثبتی انجام ندهند بحران امنیتی در منطقه عمق بیشتری پیدا می کند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: عربستان سعودی با انجام اقدامات منفی و اتخاذ سیاست‌های اشتباه در یمن و با حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی در سوریه بر دشمنی خود با محور مقاومت پافشاری می کند. عربستان سعوی منشأ تروریستی است که امروز نه تنها منطقه بکله تمام کشورهای جهان را تهدید می کند.


عضو ارشد حزب الله ادامه داد: عربستان در جایگاهی نیست که بخواهد در مورد آینده کشورهای اسلامی و عربی در منطقه تصمیم گیری و اظهار نظر کند. اوضاع امنیتی و سیاسی عربستان نسبت به کشورهای منطقه در وضع ضعیف‎تری بوده و اوضاع داخلی عربستان از وخامت بالایی برخوردار است. عربستان با اوضاع سیاسی آشفته خود نباید به خود اجازه دهد که در مورد ماندن یا رفتن بشار اسد، رییس جمهور سوریه اظهار نظر کند.


وی در پایان از دخالت عربستان در امور داخلی لبنان به شدت انتقاد و خاطر نشان کرد: عربستان سعودی با اعمال نفوذ خود به وسیله افراد وابسته داخلی در مسیر انتخاب رییس جمهور لبنان مانع تراشی می کند و تا زمانیکه انتخاب رییس جمهور محقق نشود مشکلات سیاسی لبنان مرتفع نمی شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات