۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۹۳۸۷

مشاوره های تخصصی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد

خبرگزاری رسا ـ هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در مشهد، با حضور مشاوران تخصصی دینی حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.
مشاوره های تخصصی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد مشاوره های تخصصی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد مشاوره های تخصصی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد مشاوره های تخصصی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد

 

حجت الاسلام فتح اللهی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به معرفی غرفه حوزه علمیه خراسان پرداخت و گفت: برای دومین سال متوالی در نمایشگاه کتاب مشهد، حوزه علمیه خراسان، حضور پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه در راستای رسالت و وظایف حوزه علمیه است، خاطر نشان کرد: سال گذشته با هفت عنوان مشاوره ای شرکت کردیم و امسال ظرفیت را به 14 موضوع گسترش دادیم و براساس این گسترش موضوعی مراجعه کنندگان بیشتر شده است.

 

حجت الاسلام فتح اللهی در ادامه گفت: 300 تا 400 نفر بطور میانگین روزانه مراجعه کننده غرفه ها هستند که در روز جمعه این آمار افزایش بیشتری داشت.

 

وی به چارچوب ذهنی که با سوالاتی حول محور موضوعات در غرفه ها مطرح شده است اشاره و بیان کرد: موضوعات انتخاب شده به ضرورت و به فراخور موجود و به درخواست مردم در سال قبل، تعیین شده است.

 

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: برگزاری و شرکت در نمایشگاه کتاب مشهد و ارائه خدمات مشاوره های دینی بصورت تخصصی به عموم بازدید کنندگان، در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس حوزه علمیه خراسان با جدیت حضور پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به انتخاب کارشناسان مشاور و موضوعات تخصصی افزود: کارشناسان مشاور، اساتید حوزه هستند و در 14 موضوع متفاوت مشاوره می دهند.

 

حجةالاسلام فتح اللهی در ادامه ابراز کرد: علاوه بر تخصص، متانت، صبر و خوش اخلاقی و خوش برخورد بودن دلیل انتخاب اساتید بوده است تا بتوانند با هر شخصیت و در هر جایگاه اجتماعی، مشاوره داشته باشند.

 

وی افزود: از همه اقشار جامعه مخصوصا جوانان با هر طیفی مراجعه کننده جهت مشاوره دینی داریم.

 

وی در ادامه نیز اضافه کرد: مدارس در بازدید از نمایشگاه به غرفه حوزه علمیه خراسان جهت مشاوره بصورت گروهی نیز مراجعه کردند.

 

این مسؤول حوزه علمیه خراسان با اشاره به تشنگی در دانستن مباحث و رفع شبهات ذهنی خاطرنشان کرد: برخی از مشاوره ها نزدیک به دو ساعت نیز بطول انجامیده است و کارشناس مربوطه با سعه صدر و تسلط کامل به مسأله به رفع آن پرداخته اند.

 

وی تاکید کرد: در تمام موضوعات مباحث نشر و ترویج معارف اسلامی مد نظر است و الگوی سبک زندگی اسلامی مطرح می شود.

 

حجت الاسلام فتح اللهی، به یکنواختی چیدمان و تکریم از طرف اساتید به مراجعه کنندگان اشاره کرد و گفت: سعی شده است در فضای سنتی شکل و یکنواختی چیدمان در غرفه ها و تکریم از طرف اساتید به مراجعه کنندگان در انتقال احساس آرامش، یک مشاوره خوب در محیطی به دور از اضطراب و نگرانی، صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که با استقبال کم نظیری مواجهه شده ایم، افزود: این رضایت مندی در گزارشات فردی نیز بچشم می خورد.

 

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، در پایان به معرفی موضوعات مشاوره پرداخت و گفت: غرفه حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب مشهد، با موضوعات پاسخ به شبهات جریان های انحرافی، مشاوره تربیت جنسی، ایران اسلامی جوان بمان، استکبار ستیزی، پرسمان دینی، رسانه و دین، پژوهش ابزار محور، پاسخ به احکام شرعی، مشاوره قرآنی، مشاوره خانواده، ازدواج و تربیت فرزند، و تحصیل در حوزه، کارشناس مشاور دارد.

 

گفتنی است، غرفه حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب مشهد، در سالن فردوسی ورودی درب های 6 و 7 و 8 قرار دارد./865/پ202/ق       

ارسال نظرات