۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۱۹۴
آیت الله شبستری:

پدافند غیر عامل باید در بین تمام اقشار جامعه آموزش داده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل، گفت: پدافند غیر عامل باید در میان تمام اقشار جامعه آموزش داده شود، حوزه ها و دانشگاه ها نیز در این خصوص باید آموزش ببینند.
 آيت الله محسن مجتهد شبستري، در جمع شوراي پدافند غيرعامل  آيت الله محسن مجتهد شبستري، در جمع شوراي پدافند غيرعامل  آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در جمع شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: پدافند غیر عامل از مسائل مهم کشور است که باید توجه ویژه به این مهم شود.

 


وی پیش گیری را بهتر از درمان دانست و ابراز داشت: دفاع از فطریات بشری است که در برابر ناملایمات و ناهنجاری ها بروز می کند، در حوزه دفاع عامل در کشور بعد از جنگ تحمیلی پیشرفت های بسیاری صورت گرفته است، دفاع غیر عامل از مسائلی است که نیاز به تجهیزات نظامی ندارد.

 


عضو خبرگان رهبری سنگر سازی، پناهگاه، استتار تجهیزات و دیگر مسائل نظامی را از مراتب پدافند عامل خواند و افزود: پدافند غیر عامل از مؤثرترین مسائل در حوزه های مختلف زندگی مردم است که می تواند بسیاری از آسیب ها را پیش گیری و خنثی کند.

 


وی پدافند غیر عامل را مخصوص به قشرخاصی ندانست و آن را یک مسأله عمومی عنوان کرد و ادامه داد: نوع آسیب های متفاوت نوع عکس العمل متفاوت را می طلبد، آموزش نقش مهمی را در این حوزه برای افزایش آگاهی ها و شناخت اجتماعی دارا است.

 


امام جمعه تبریز مسأله علوم و فنون را جدا از تخصص های پدافند غیر عامل مطرح کرد و اذعان داشت: باید دانشگاه ها و حوزه های علمیه در خصوص پدافند غیر عامل آموزش لازم را ببیند، شیوه های نفوذ دشمن از مسائلی است که نیاز به آموزش در تمام مراتب جامعه دارد.

 


وی مسأله سایبری را یک مسأله روز و گسترده دانست و تصریح کرد: دشمن به ظرفیت جذب فضای مجازی آگاه است و از این فرصت به دنبال تخریب باورها و اعتقادات دینی مردم می باشد، مسأله فاضای مجازی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: معلوم نیست که برجام و توافق در حوزه اقصاد بتواند گشایشی ایجاد کند، لازم است در خصوص اقتصاد به ظرفیت های درونی با آموزش توجه و دقت لازم را داشت.

 


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: لازم است مسؤولان مسأله پدافند غیر عامل را جدی بگیرند و آن را یک مسأله مستمر و همیشگی و متناسب با تهدیدهای هر زمان بدانند، ملتی که توانایی دفاع نداشته باشند زنده نیست، از این رو باید اهمیت پدافند غیر عامل باید برای همه اقشار تبیین شود./854/202/ب1

ارسال نظرات