۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۱۵۲

اهدای بسته‌های فرهنگی به روستاها و عشایر دوستدار کتاب

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» گفت: تمام روستاها و عشایری که در این جشنواره شرکت کنند، بسته فرهنگی تعلق می‌گیرد.
ابراهيم حيدري، دبير اجرايي جشنواره «روستاها و عشاير دوستدار کتاب»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» اظهار کرد: تمام روستاها و عشایری که در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» شرکت کنند، بسته فرهنگی شامل کتاب، امکانات کتابخانه‌ای، میز و صندلی و دیگر محصولات فرهنگی تعلق می‌گیرد.

 

حیدری بیان کرد: از آن‌جا که سال گذشته چنین برنامه‌ای در دستور کار قرار نداشت به نظر می‌آید، این تشویق، بتواند تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه برای شرکت روستائیان و عشایر در جشنواره داشته باشد.

 

وی با اشاره به این‌که در این جشنواره تسهیلات و تشویق‌های ویژه‌ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است، گفت: کانون فرهنگی ـ هنری مساجد حمایت خود را از هر روستای برگزیده از 3 میلیون تومان سال گذشته به 5 میلیون تومان افزایش داده است و وزارت ارشاد هم حدود 15 میلیون جلد کتاب در اختیار روستاها و عشایر برگزیده قرار خواهد داد.

 

حیدری در ادامه ضمن بیان این موضوع که یکی از برنامه‌های جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» مشارکت‌ دادن تشکل‌های مردم‌نهاد و همچنین مراکز و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سیاستگذاری‌ها و اجرا است، افزود: امسال سعی شده است از توان و تجربیات تشکل‌های مردم‌نهاد همچون انجمن حامی و نیز دستگاه‌های غیردولتی بهره‌گیری هرچه بیشتری به عمل آید که در همین راستا بانک آینده مانند سال گذشته، از هر روستای برگزیده، 10 میلیون تومان حمایت مستقیم خواهد کرد.

 

دبیر اجرایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مشارکت سازمان‌ها و نهادها در این جشنواره را خوب توصیف کرد و گفت: با این‌که کیفیت میزان مشارکت بسیاری از سازمان‌ها و نهادها مشخص شده است اما در مورد برخی از آنها باید گفت هنوز سقف شرکت آنها دقیقاً معلوم نیست که به‌زودی مشخص و در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

 

حیدری با اشاره به این‌که سال گذشته تنها بخش روستایی در جشنواره حضور داشت و امسال بخش عشایری هم به آن اضافه شده که خود، مشارکت بیشتر تشکل‌های مردم‌نهاد و دیگر مراکز دولتی و غیردولتی را به همراه داشته است، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان امور عشایر، دانشگاه آزاد اسلامی، خانه کتاب، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها و بانک آینده در دومین دوره این جشنواره مشارکت جدی دارند.

 

 وی با اشاره به مشارکت سازمان یونسکو در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گفت: البته مشارکت یونسکو بیشتر فکری و معنوی است و باید از ظرفیت‌های علمی و فکری سازمان مذکور در این باره و در حوزه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری استفاده کنیم.

 

دبیر اجرایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: در جشنواره امسال رقابت، بسیار سخت‌تر از سال گذشته است و استان‌ها به‌صورت جدی وارد این موضوع شده‌اند که امیدواریم تأثیر قابل‌ توجهی در گسترش کتابخوانی در روستاها و عشایر داشته باشد.

 

 متقاضیان شرکت در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» باید مدارک لازم را تا پایان وقت اداری چهارشنبه (20 آبان‌ماه) از طریق پست به دبیرخانه‌های استانی مستقر در اداره کل ارشاد اسلامی استان‌ها و یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» به نشانی تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره 7، ساختمان فجر، طبقه 6، کدپستی 1589743111 ارسال کنند.

 

 شماره تماس‌ها و نمابر 88342979 88861324 و نیز پست الکترونیک ketabkhani@farhangmail.irآماده پاسخگویی به علاقه‌مندان است./998/د102/ق 

منبع: ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» 

ارسال نظرات