۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۰۹۲
از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی؛

بیش از 6 میلیون جلد کتاب با محور امام رضا منتشر شده است

خبرگزاری رسا ـ بیش از 6 میلیون جلد کتاب با محور امام رضا علیه السلام از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون منتشر شده است.
السلام عليک يا علي بن موسي الرضا

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تاسیس تاکنون، موفق به انتشار 503 عنوان کتاب در شمارگان دو میلیون و 316 هزار و300 جلد کتاب با محوریت سبک و سیره رضوی شده است.

 

از میان تعداد 503 عنوان کتاب چاپ شده، 191 عنوان کتاب در نوبت اول و 312 عنوان اثر در نوبت های بعدی  با موضوع امام رضا علیه السلام چاپ، منتشر  و روانه بازار نشر شده است. 

«آداب زیارت»، «آهونامه»، «آینه الفت»، «اخلاق رضوی»، «در حریم آفتاب»، «اربعین رضوی 40 حدیث از امام رضا علیه السلام»، «امر به معروف و نهی از منکر در سیره رضوی» و... برخی از عناوین این کتاب هاست.

 

از مهم‌ترین این آثار  نیز می‌توان به کتاب‌هایی همچون «الامام الرضا بین نصوص الرساله و سلطه الرای» که جایزه دوم مسابقه جهانی کتاب نویسی با موضوع امام رضا علیه السلام را کسب کرده است و کتاب «دایرة المعارف آستان قدس رضوی» اشاره کرد.

 

کتاب «دعاهای امام رضا علیه السلام» که در جشنواره کتاب سال رضوی مورد تقدیر قرار گرفته و کتاب «ندای عشق رضوی» که نگاهی روانشناختی به زیارت نامه امام رضا علیه السلام دارد، از دیگر کتاب‌هایی است که با محوریت و موضوع امام رضا علیه السلام چاپ شده است.

 

کتاب‌های «محبت، معرفت، زیارت»، «منشور برادری در پیام منصوب به امام رضا علیه السلام» و مجموعه 15 جلدی «گلستان رضوی» ویژه کودکان نیز از آثار دیگر این مجموعه به شمار می‌روند.

 

یادآور می شود، بنیاد پژوهش‌های اسلامی به عنوان مرکزی علمی و پژوهشی و وابسته به شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی، با نظارت هیأت مدیره و با همکاری محققانی از حوزه و دانشگاه در قالب گروه‌های پژوهشی در راستای تحقق اهداف فرهنگی آستان‌قدس رضوی فعالیت می کند./1308/د102/ق 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات