۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۰۷۲

آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد

خبرگزاری رسا ـ بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، کسب رتبه نخست فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در کشور، بازدید حجت‌الاسلام پژمان‌فر از غرفه آستان قدس رضوی و تقدیر از «به نشر» در افتتاحیه نمایشگاه کتاب مشهد از عناوین اخبار آستان قدس رضوی ویژه نمایشگاه کتاب مشهد است.
غرفه آستان قدس در نمايشگاه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  سید سعید سرابی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران کتاب ایران گفت: حضور آستان قدس رضوی و ارائه دستاورد های فرهنگی و علمی آن در این نمایشگاه، زمینه تعامل و همکاری پژوهشگران برجسته، ناشران و مراکز فرهنگی و بهره‌مندی آنان از این مجموعه غنی را فراهم می سازد.

 

وی با بیان اینکه خراسان دروازه  فرهنگی ایران اسلامی است، گفت: باید خراسان را به عنوان پایتخت فرهنگ مکتوب ایران و منطقه بدل کنیم و این مهم با برنامه‌ریزی و هماهنگی، شدنی است.

 

وی افزود: مهم‌ترین ترین کارهای صورت گرفته در نمایشگاه کتاب امسال، افزایش سطح تبلیغات محیطی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و یکی از نقاط قوت نمایشگاه این است که از میان 30 ناشر برجسته کشوری، 26 ناشر ملی در نمایشگاه مشهد حضور دارند و در بخش جنبی نیز موسسات مردم نهاد و سازمان‌ها ها فعال هستند.

 

سرابی به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اشاره کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با توسعه سطح کیفی و کمی نمایشگاه، یکی از کامل‌ترین ترین نمایشگاه‌های فرهنگی جهان اسلام باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: دستاورد های آستان قدس رضوی در حوزه معارف رضوی غنی ترین تکیه گاه برای تحقق اهداف پایتخت معنوی جهان اسلام است.

 

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه های فرهنگ، میزان مراجعه مردم به کتاب است. در کشور ما بحث کتاب و کتاب خوانی کم بوده و هست، اما اگر به مسئله کتاب توجه بیشتری شود، می‌توان زمان کتابخوانی را در کشور افزایش داد.

 

کسب رتبه نخست فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در کشور

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: آستان قدس رضوی مجموعه‌ای کم نظیر و بی نظیر در میان دستگاه های غیردولتی است و فعالیت های فرهنگی این مجموعه رتبه نخست در ایران را دارد. 

 

سید رضا صالحی امیری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران مشهد به فعالیت های فرهنگی استان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: این آستان مقدس همچون نگین درخشانی در ایران و دنیای اسلام می درخشد.

 

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در میان نهاد های معتبر علمی، کتابخانه ای و اسنادی کشور بعد از کتابخانه و اسناد ملی جایگاه رفیع ای را به خود اختصاص داده است.

 

صالحی امیری با بیان اینکه این آستان مقدس از 2 وجه تاریخی، اسنادی و منابع دینی اهمیت دارد، گقت: خوشبختانه این نهاد موقوفاتی توانسته در هر دو وجه کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذارد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: امروز آستان قدس رضوی با تلاش ها و فعالیت های موثر توانسته به عنوان یکی از منابع اصلی و مورد نیاز در زمینه های علمی اندیشه ای و دینی در کشور شناخته شود.

 

لازم به یادآوری است؛ در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد 7 موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی همچون بنیاد پژوهش های اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام، انتشارات به نشر، موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اسلامی و موسسه چاپ و انتشارات حضور یافته اند.

تقدیر از «به نشر» در افتتاحیه نمایشگاه کتاب مشهد

در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران و دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در مشهد از «جواد محمدزاده مقدم»؛ مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی تقدیر شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد که با حضور رئیس کتابخانه ملی، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولان استانی برگزار شد، از محمد جواد محمدزاده؛ ناشر مجموعه کتاب آموزشی مصور تحت عنوان «راز نقاشی های قشنگ» تجلیل شد.

 

مدیرعامل موسسه به نشر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: کتاب «راز نقاشی های قشنگ» اثر محمد حسین صلواتیان با هدف ارتقای سواد بصری و خلاقیت کودکان توسط شرکت «به نشر» طراحی و چاپ شده است که به عنوان اثر برگزیده دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی معرفی شد.

 

محمدزاده مقدم گفت: این مجموعه به دو صورت تک جلدی و پک کامل در قطع وزیری با شرایط ویژه در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب‌ناشران ایران در مشهد به مخاطبین ارائه می شود.

 

گفتنی است؛ این تقدیر نامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تهیه و به مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی تقدیم شد. در این مراسم علاوه بر تقدیر از مجموعه 20 جلدی کتاب های آموزشی «راز نقاشی های قشنگ» از کتاب «بهارستان» که از دیگر کتاب های برگزیده  انتشارات «به نشر» بود نیز تقدیر به عمل آمد.

بازدید حجت‌الاسلام پژمان‌فر از غرفه آستان قدس رضوی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از دستاوردهای فرهنگی آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایرانی در مشهد، گفت: آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی بسیار موفق عمل کرده است و در نوع خود بی نظیر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در حاشیه بازدید از غرفه محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه، اظهار کرد: آستان قدس رضوی توانسته حضور خود را به عنوان قطب فرهنگی در عرصه های مختلف به ویژه بخش فرهنگی به نحو تمام و کمال به نمایش بگذارد.

 

وی ابراز کرد: نمایشگاه دستاوردها و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی، نمونه‌ای از حضور پر شور و معنادار این آستان مقدس است و امیدوارم خداوند متعال همه را تحت پرچم متبرک رضوی در دنیا و آخرت قرار دهد و از حمایت های حضرت ثامن الحجج علیهم السلام بهره‌مند شویم.

 

حجت الاسلام و الملسمین پژمان فر، با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمةالله علیه که آستان مقدس رضوی، مرکز ایران است، افزود: خوشبختانه مسائل فرهنگی که در آستان قدس ترویج و ارایه داده می‌شود از چنان کیفیتی برخوردار است که به جرأت می توان گفت چنین خدمات با کیفیت و کمیتی، در هیچ کجای کشور ارایه نمی‌شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب مشهد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در سطح استان است، تاکید کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای ناشران و نویسندگان که آثار خود را به نمایش گذارند و آن را گسترش دهند.

 

لازم به یادآوری است: هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایرانی از 5 تا 12مهرماه سال جاری از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد، همه روزه میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب است./1308/ن603/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات