۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۸۹۷۸

نگاهی به سیره امام حسین و امام سجاد در دو اثر داستانی

خبرگزاری رسا ـ کتاب­های «کارگرهای فقیر» و «همسفر‌ناشناس» براساس سیره امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام از سوی انتشارات سوره مهر به زیور طبع آراسته شده است.
کتاب­هاي «کارگرهاي فقير» و «همسفر‌ناشناس»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «کارگرهای فقیر» و «همسفر‌ناشناس» عناوین دو اثر از مجموعه داستانی «یک کار خوب» به قلم محمود پوروهاب است که براساس سیره امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام برای کودکان از سوی انتشارات سوره مهر به زیور طبع آراسته شده است.

 

پوروهاب درباره این اثر اظهار داشت: در مجموعه «یک کار خوب» که برای گروه سنی «ب» و «ج» است هر قصه برای خود نام جداگانه ای دارد در واقع سعی شده است نکات تربیتی را که در زنگی معصومین وجود داشته است را برای بچه‌ها انتخاب و به صورت داستان به نگارش دربیاورم.

  

وی ادامه داد: این قصه ها با زبان امروزی بیان شده‌اند و به مسائلی می پردازند که در دنیای امروزی هم به چشم می خورد؛ بنابراین همه داستان های کوتاه این مجموعه برای کودکان بار تربیتی دارند.

 

پوروهاب همچنین افزود: در این مجموعه با جزئی نگری و فضا سازی سعی شده است ارتباطی داستانی میان رویدادهای مذهبی و زندگی امروزی برای کودکان ایجاد کنم تا آنان با خواندن این قصه‌ها فضا های امروزی را به ذهن آورده و امکان مقایسه برای آنان ایجاد شود.

  

«خروس پرطلایی»،«آن آقای مهربان»،«کارگرها فقیر» ،«همسفر ناشناس» ،«کبوترهای دوست داشنی»، «قصه‌ی مرد تنبل»، «پیرزن ومهمان عزیز»، «کیسه‌ی سکه‌هایم کو»، « اشک شادی» و «تصادف» عناوین آثار از مجموعه «یک کار خوب» است./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات