۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۷۹۰
استاد حوزه و دانشگاه:

عربستان با اعدام شیخ نمر دردسری جدید برای خود آغاز خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دنیا اعدام شیخ نمر را نمی پذیرد و انجام آن موجب ضربه سیاسی و اجتماعی به عربستان می شود، گفت: اعدام شیخ نمر قطعا به سود عربستان نخواهد بود.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که عربستان بعد از تجاوز به یمن و فاجعه منا، با مطرح کردن اعدام شیخ نمر به دنبال تغییر فضای حاکم در منطقه است، گفت: احتمالا بعد از رسیدن عربستان به هدفش، حکم اعدام شیخ نمر امضا نشود.

 

وی افزود: عربستان با اعدام شیخ نمر دردسری جدید برای خود آغاز خواهد کرد وشیعیان عربستان و منطقه اعتراضات وسیعی علیه حاکمیت این کشور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام میرحبیبی، شیخ نمر را عالم و مرجع وابسته به امت اسلام و شیعه دانست و گفت: ایران اسلامی تلاش خود برای عدم اجرای حکم اعدام شیخ نمر را انجام می دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اعدام شیخ نمر قطعا به سود عربستان نخواهد بود، گفت: دنیا اعدام شیخ نمر را نمی پذیرد و انجام آن موجب ضربه سیاسی و اجتماعی به عربستان می شود.

 

وی با اشاره به این که عربستان به دنبال بیرون کردن فاجعه منا از ابراز است، گفت: ایران اسلامی تحقیقات خود در رابطه با فاجعه منا را با جدیت پیگیری می کند تا خواسته های خود را با جامعه بین المللی مطرح کند.

 

به گفته وی، اعدام شیخ نمر فاز جدیدی برای عربستان به وجود می آورد که در این راستا باید با آل سعود مقابله شود، چرا که ایران در موضع قدرتی مقدس در خاورمیانه قرار دارد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی درخواست آمریکا برای حضور ایران در نشست وین را مبهم دانست و گفت: ایران اسلامی با قدرت الهی خود، در منطقه نفوذ و محبوبیت پیدا کرده است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات