۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۷۴۹
عضو انجمن حقوق بشر بحرین:

بازداشت عزاداران حسینی اعلام جنگ علیه شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو انجمن حقوق بشر بحرین با محکومیت اقدام تبعیض آلود نظام آل‎خلیفه در بازداشت علما و مداحان در دهه محرم الحرام تاکید کرد که این اقدام، اعلام جنگ آشکار علیه شیعیان است.
جمع آوري نمادهاي عاشورايي در بحرين از سوي نظام آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید هادی موسوی مسؤول دایره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق با اشاره به بازداشت گسترده سخنرانان و مداحان در دهه عاشورا تاکید کرد که این اقدامات مخالف نص صریح قانون اساسی است.

 

موسوی افزود: در ایام دهه محرم برخی از مداحان، سخنرانان و مسؤولان هیئت‌های عزاداری را که سال‌های گذشته از سوی نظام آل خلیفه بازداشت شده‌اند، تحت نظر داشتیم اما برخی از آنان بازداشت و راهی زندان شدند.

 

وی ادامه داد: تمامی اقدامات نظام آل خلیفه در بازداشت عزاداران حسینی مخالف با ماده 22 قانون اساسی و ماده 311 قانون مجازات است که در آن هرگونه سخت‌گیری در انجام فعالیت‌های دینی را جرم به حساب آورده است.

 

فعال حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: فعالیت مذهبی در ماه محرم، بحرین را به کربلای دوم تبدیل می‌کند، از این رو حکومت باید به احساس شهروندان احترام گذاشته و علاوه بر اجازه دادن به آنان در برگزاری مراسم مذهبی، مسؤولیت خود در برقراری امنیت دسته‌های عزا را به درستی انجام دهد.

 

از سوی دیگر باقر درویش مسؤول اطلاع رسانی انجمن حقوق بشر بحرین با بیان آنکه بازداشت عزاداران حسینی در راستای سیاست ترساندن شهروندان است، این رفتار را به دشمنی آشکار علیه مذهب شیعه در بحرین توصیف کرد.

 

درویش افزود: مسؤولان کشوری به جای آنکه از رفتار خود در تعدی به نمادهای عاشورایی عذر خواهی کنند، الگوی فشار بیشتر بر شهروندان و بازداشت رجال دین، شاعران و سخنرانان را در پیش گرفته‌اند.

 

این مبارز بحرینی تاکید کرد که تاریخ بزرگداشت شعائر عاشورایی در بحرین از تاریخ تاسیس نظام آل خلیفه بیشتر است و حکومت باید به این حق طبیعی مردم در برگزاری آزادانه مراسم های مذهبی اعتراف کند./981/ب901/د

ارسال نظرات