۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۸۶۸۵
آیت الله طبرسی:

اعدام آیت الله نمر، تیر خلاصی بر پیکر متزلزل آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با محکوم کردن تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود، گفت: اقدام دولت عربستان برای اعدام روحانی شیعی برجسته عربستان، تیر خلاصی بر این حکومت رو به فروپاشی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، حضور پرشور نسل جوان در مراسم عزای حسینی را نشان از عشق و دلدادگی نسل جوان و نوجوان کشورمان به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان دانست و گفت: فرزندان ایران اسلامی تشنه کسب معارف اهل بیت(ع) هستند.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) برای دفاع از دین جد بزرگوارش در برابر سپاه ظلم و استبداد ایستاد و به شهادت رسید، افزود: در این نهضت عظیم اهل بیت(ع) سید و سالار شهیدان نیز حضور داشتند که به شهادت رسیدند و این مسأله نشان از اهمیت والای قیام حسینی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از شیرینی شهادت به عنوان شیرین ترین خوردنی در دنیای معنوی یاد کرد و گفت: ارزش شهادت بدان منظور است که موجب جاودانگی انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که شهادت در تاریخ اسلام همواره الگویی ارزشمند برای آیندگان خود بوده اند، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان ایران اسلامی با تأسی از شهدای دشت کربلا در برابر سپاه ظلم ایستادند و به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه ساری، الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: آن فرهنگ عظیم عاشورایی سبب شد تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدید و تحریم های ظالمانه به عنوان کشوری اثرگذار و مقتدر در جهان رشد کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در هراس هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا اثرگذاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی را کمرنگ کنند.

 

وی الگوی کربلا را کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین الگوی عالم توصیف کرد و گفت: این الگوی جامع، محدود به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها تاثیرگذاری خود را دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نسل جوان و نوجوان ما نیازمند بهره گیری از فرهنگ اصیل و ارزشمند عاشورایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها فرهنگ حسینی است که می تواند نسل جوان ما در برابر هجوم بی حد و حصر فرهنگ غربی مصون نگاه دارد.

 

آیت الله طبرسی توسل به فرهنگ حسینی را راه رستگاری ملت ایران اسلامی دانست و افزود: اگر ملتی می خواهد در برابر یزید و یزیدیان زمان بیاستد و پیروز شود باید به فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) تکیه کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های خصمانه آل سعود در برابر کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: امروز رژیم آل سعود به درماندگی و خودکامگی رسیده است.

 

وی با محکوم کردن تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود، افزود: اقدام دولت عربستان برای اعدام روحانی شیعی برجسته عربستان، تیر خلاصی بر این حکومت رو به فروپاشی است.

 

امام جمعه ساریبا بیان این که آیت الله نمر شخصیتی است که جهان امروز به شجاعت ایشان اعتراف دارد، ادامه داد: حکام ظالم آل سعود با عنوان خادم الحرمین عامل تفرقه ها از کنار مرکز وحی هستند که نمونه بارز آن فاجعه انسانی منا است که در مناسک حج امسال این رژیم ظالم بدون رعایت انسانیت و عواطف، ننگ دیگری را بر تاریخ زندگی خود نوشته اند.

 

وی با بیان این که آتش فتنه ای که عربستان آغاز کرده دامن خودشان را خواهد سوزاند، افزود: به حتم امت اسلامی در برابر این اقدام عربستان سعودی سکوت نخواهند کرد.

 

آیت الله طبرسی با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر صدور حکم اعدام برای شیخ نمر از سوی دولت عربستان، خاطرنشان کرد: مدعیان دفاع از حقوق بشر که خودرا مدافع حقوق انسانها می دانند چرا در برابر صدور این حکم زبان به دهان گرفته اند.

 

وی با بیان این که شیخ نمر به جرم دفاع از حقوق از دست رفته شیعیان به اعدام محکوم شده است، خاطرنشان کرد: این حکم نشان می دهد که عربستان سعودی به کوچکترین قواعد و قانون از حقوق بشر و دموکراسی اعتقادی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آل سعود باید منتظر عواقب این اقدام خود باشد، خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان به حتم این حکم را محکوم خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده است، افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی به پله‌های اقتدار و شکوفایی در عرصه نظامی دست یافته و باید از جایگاه دفاعی خود حمایت کنند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همگان اعتراف کرده که نظام جمهوری اسلامی همواره در مبارزه با مستکبران قرار دارد، گفت: ملت ایران بار دیگر در روز مبارزه با استکبار جهانی، توطئه‌های استکبار جهانی را منکوب می‌کنند./950/201/ب1

ارسال نظرات