۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۶۲۸
یکی از علمای شیعه عربستان:

مراجع تقلید شیعه بر ممنوعیت توهین به همسران پیامبر اتفاق نظر دارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان تأکید کرد، کسانی که به همسران پیامبر(ص) توهین می کنند، نباید خود را نماینده شیعیان بدانند حتی اگر روحانی باشند.
سيد كامل الحسن از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کامل الحسن از علمای شیعه عربستان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام باقر(ع) منطقه صفوی برگزار شد، نسبت به توهین به بانوان پیامبر(ص) به شدت انتقاد کرد و گفت: همه مراجع تقلید شیعه بر ممنوعیت توهین به بانوان حضرت محمد(ص) اتفاق نظر دارند.

 

وی افزود: کسانی که به بانوان پیامبر(ص) توهین کنند به هیچ وجه نماینده شیعیان نیستند، حتی اگر روحانی و معمم باشد. وجود اختلاف سیاسی و عقیدتی نسبت به رسول خدا به هیچ وجه دلیلی برای توهین به شرف و ناموس بانوان ایشان نیست.

 

حجت الاسلام کامل الحسن بر لزوم مقابله با گفتمان تکفیری تأکید کرد و ادامه داد: همگان باید با گفتمان تکفیری و تفرقه انگیز در زمینه های مختلف علمی و رسانه ای به شدت مقابله کنند چرا که این گفتمان یکی از عوامل مشکلات جهان اسلام به شمار می آید.

 

این روحانی شیعه از شیعیان خواست وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده تا بتوانند بر بلاها فائق آیند و این مساله را عامل تکامل انسان و رسیدن به درجات ایمان عنوان کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات