۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۵۶۵

جهاد اسلامی و حماس خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت از انتفاضه سوم شدند

خبرگزاری رسا ـ جنبش‎های فلسطینی جهاد اسلامی و حماس با صدور بیانیه‎ای از مردم فلسطین خواستند فردا در حمایت از انتفاضه سوم تظاهرات کنند.
انتفاضه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش های فلسطینی جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه ای از مردم فلسطین خواستند در حمایت از انتفاضه سوم و تحولات مربوط به مسجدالاقصی و کرانه باختری اشغالی، پس از نماز جمعه فردا تظاهرات برگزار کنند.

 

این تظاهرات از همه مساجد خان یونس آغاز می شود و محل تجمع آن در خیابان اصلی قدس در مقابل بانک فلسطین است.


جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار تشدید انتفاضه قدس در روز جمعه /فردا/ برای شهدای الخلیل و در حمایت از فرزندان الخلیل شد که روزانه در معرض اعدام های میدانی پیاپی از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند.


داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت: دعوت از مردم فلسطین برای تشدید انتفاضه جمعه در راستای اعتراض به اعدام های میدانی مداومی است که نظامیان صهیونیست علیه فرزندان ما در الخلیل در پیش گرفته است.


شهاب افزود: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مستقیم غیر نظامیان می خواهد بگوید که هیچ مشکلی جز شهر قدس اشغالی ندارد، در حالی که انتفاضه مردمی همه مناطق فلسطین را فرا گرفته و بر مسجدالاقصی متمرکز است.


براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین از آغاز انتفاضه مردم فلسطین تاکنون 66 فلسطینی شهید و دستکم هفت هزار و 200 تن زخمی شده اند.


اقدامات خشونت آمیز چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در مسجدالاقصی و زمزمه تقسیم زمانی و مکانی آن از سوی صهیونیست ها موجب شروع موج جدید درگیری ها در اراضی اشغالی شد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات