۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۸۵۵۷

خبرگزاری فرانسه حضور ایران در مذاکرات سوریه را نشان دهنده تغییری حساس دانست

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه در گزارشی پیرامون مذاکرات امروز و فردای وین نوشت که حضور ایران در مذاکرات درخصوص بحران سوریه آغازگر تغییری حساس است.
خبرگزاري فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک رسانه خبری در گزارشی به موضوع مذاکرات وین درباره سوریه و حضور ایران در گفتگوها درباره بحران سوریه پرداخت.

 

قرار است نشست وزرای خارجه 4 کشور آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان سعودی امروز پنجشنبه در وین برگزار شود و فردا نیز مقامات ارشد چندین کشور از جمله وزیر خارجه ایران در پایتخت اتریش با هم درباره بحران سوریه گفتگو کنند.

 

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که هفته قبل وزرای خارجه 4 کشور در وین با هم دیدار کرده بودند و پس از آن بود که  ایران هم به مذاکرات درباره بحران سوریه دعوت شد.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «دیپلمات‌های ارشد در وین بدنبال یافتن زمینه مشترک درباره سوریه هستند»، پیرامون نشست دو روزه وین نوشت: این اولین بار است که همه بازیگران عمده این درگیری(بحران سوریه) در یک اتاق گردهم خواهند آمد، گرچه هیچ اشاره‌ای درباره حضور دولت سوریه یا اپوزسیون نشده است.

 

این رسانه غربی گزارش داد: بازیگران عمده به منظور فشار دیپلماتیک برای پایان دادن جنگ داخلی سوریه روز پنجشنبه(امروز) دیدار می‌کنند تا به دنبال زمینه مشترک بر سر دوره انتقالی سیاسی باشند.

 

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: دیپلماتهای ارشد روسیه، آمریکا، عربستان سعودی و ترکیه کمتر از یک هفته از نشست قبلی وین، امروز دور دوم مذاکرات درباره سوریه را در آستانه نشست گسترده‌تری که با حضور بازیگران منطقه از جمله ایران در روز جمعه برگزار خواهد شد، ترتیب خواهند داد»./982/ب101/د

ارسال نظرات