۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۸۵۲۷

راه‎اندازی جنبش ضد سعودی از سوی علمای شیعه در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه پاکستان در اعتراض به سیاست‎های تجاوزکارانه آل‎سعود و نادیده گرفتن حقوق شیعیان عربستان، جنبشی را علیه این رژیم راه‎اندازی خواهند کرد.
حجت الاسلام سيد شاھنشاہ حسين نقوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در پاکستان، حجت الاسلام سید شاهنشاه حسین نقوی عضو مجلس علمای شیعه پاکستان در واکنش به صدور حکم اعدام شیخ باقرالنمر تأکید کرد که جنبشی علیه آل سعود از سوی شیعیان در پاکستان راہ اندازی خواھد شد.


حجت الاسلام نقوی با اشارہ به این که اعدام و کشتار مدافعان حقوق بشر اقدامی غیرسنجیدہ و خلاف قانونی بین المللی است، گفت: چرا آمریکا و دیگر قدرتھای مدعی دفاع از حقوق بشر نسبت به اقدامات جنایتکارانه عربستان سکوت کردہ اند؟


وی افزود: آیا برخورد متعصبانه و تبعیض مذھبی با شیعیان عربستان، مداخله در کشورھای بحرین و کشتار و شکنجه بی گناهان، تجاوز به خاک یمن و به خاک و خون کشیدن ھزاران زن و کودک و افراد کھن سال، کشتار حجاج در منا و صدور حکم اعدام شیخ نمر، مطابق آزادی و حقوق انسانی است؟


این روحانی پاکستانی از سیاستھای دوگانه آمریکا و همپیمانانش به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: واقعیت این است که واژہ آزادی برای آ٘مریکا یک ابزار سیاسی است، تا از این طریق کشورھای مخالف خود را در منطقه سرنگون کند.


حجت الاسلام نقوی با تاکید بر اینکه حقوق شیعیان عربستان از آن دولتمردان مردان سعودی نادیدہ گرفته شدہ است، تصریح کرد: جرم شیخ نمر این است که خواھان اصلاحات در کشور و کنار گذاشتن برخورد تبعیض آ٘میز با شیعیان این کشور بود./988/ب902/د

ارسال نظرات