۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۹۸۴۳۹
یکی از روحانیان شیعه زیمبابوه در گفت‎وگو با رسا:

وهابیان با پرداخت رشوه به دولت از برگزاری عزای اهل بیت جلوگیری می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان شیعه زیمبابوه تاکید کرد که وهابیان با پرداخت رشوه به پلیس مانع برگزاری مراسم شیعیان می‎شوند.
عزاداري در زيمبابوه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی چیندانداری روحانی شیعه اهل کشور زیمبابوه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به تشریح عزاداری ماه محرم در کشور زیمبابوه پرداخت.

 

حجت الاسلام چیندانداری گفت: شیعیان کشور زیمبابوه در اقلیت به سر می برند و با اکثریت متمول و قدرتمند وهابی و سلفی احاطه شده اند که این اکثریت تندرو در بیشتر موارد، مانع انجام فعالیت های شیعیان از جمله عزاداری های محرم می شوند.

 

این روحانی شیعه افزود: شیعیان زیمبابوه همانند بسیاری از کشورها برای برگزاری هر راهپیمایی و تجمع نیاز به اجازه رسمی از پلیس دارند، از این رو وهابیان معمولا با پرداخت پول های هنگفت به پلیس، مانع صدور اجازه راهپیمایی و عزاداری به شیعیان می شوند.

 

وی ادامه داد: امسال به لطف خدا برای اولین بار در کشور زیمبابوه جمعیت زیادی از شیعیان و همچنین اهل تسنن شافعی در سوگ اباعبدالله (ع) به خیابان ها آمده و در مرکز شهر فریاد لبیک یا حسین سر دادند.

 

حجت الاسلام چیندانداری گفت که جمعیت عزادار بعد از راهپیمایی و عزاداری در خیابان، به سالن اجتماعات شهر آمده و با سخنرانی حجت الاسلام علی مهدوی، که از سوی رایزنی فرهنگی ایران به زیمبابوه آمده بود، به عزاداری اباعبدالله (ع) ادامه دادند.

 

این روحانی مستبصر در پاسخ به سوالی در مورد تحصیلات خود گفت: من در هیچ حوزه ای تحصیل نکرده ام بلکه با شرکت در دوره های آموزشی حجت الاسلام شمالی (نماینده رهبری در مراکز اسلامی خارج از کشور و همچنین رییس مرکز اسلامی لندن) و نیز با مطالعه کتاب های بسیاری از جمله آثار شهید مطهری با آیین تشیع آشنا شدم.

 

وی درباره دوره های آموزشی برگزار شده از سوی حجت الاسلام شمالی گفت: این دوره ها در زمینه هایی نظیر تاریخ اسلام، اصول دین، جهان بینی اسلامی، تهذیب نفس و اخلاق از سوی دکتر شمالی در بسیاری از نقاط آفریقا برگزار می شود که محل برگزاری آن در کشور زیمبابوه، حسینیه فاطمه الزهرا در حراره پایتخت این کشور بود.

 

حجت الاسلام مصطفی چیندانداری در پاسخ به سوالی در مورد زندگی شخصی خود گفت: بنده در خانواده ای اهل تسنن بزرگ شده ام و 15 سال پیش بعد از دیدن روایت قلم و قرطاس و آگاهی از این که برخی از صحابه از دستورات پیامبر سرپیچی کرده اند، به آیین تشیع مشرف شدم./847/ب911/د

ارسال نظرات