۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۸۳۹۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا خبر داد:

اعطای 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های مساجد شهرضا

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، همواره جزء دستورات قرآنی و احادیث ائمه طاهرین علیهم السلام بوده است، فرهنگ اسلامی بر اساس علم آموزی و تبیین اصول علمی در جامعه استوار شده است.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسن رهایی، عصر امروز، در جلسه ای که به منظور تبیین دستورالعمل انتخاب شهر پایتخت کتاب ایران، در شهرستان شهرضا برگزار شد، با اشاره به آیه«ذالِکَ اَلکِتابُ لارَیبَ فیه هُدَیً الَّلمُتَقین» عنوان کرد: رسالت عظیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، در راستای تبلیغ احکام و مبانی اسلامی، بر اساس مطالعه و کتابخوانی، و پرورش ذهن افراد و انتخاب آن ها استوار شده است.

وی در ادامه افزود: در روایات بسیاری بر تغییر روحیات و احوالات انسان ها از حال خوب به حال بد اشاره شده، و از آن ها خواسته شد تا برای این منظور دعا کنند؛ ترویج فرهنگ کتابخوانی از مظاهر تغییر روحیات و خلقیات افراد به سوی برکات رحمانی و فضائل الهی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به تجهیز کتابخانه های مساجد این شهرستان در سال جاری گفت: کتابخانه های منازل، مساجد، تکایا و شبستان های مساجد سطح شهرستان در سال گذشته، با اهداء چهار هزار جلد کتاب، تجهیز و به روز رسانی شد.

حجت الاسلام رهایی تلاش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی را از جمله اقدامات فرهنگی مفید و قابل توجه در سطح جامعه برشمرد و تصریح کرد: امروزه برخی اقدامات فرهنگی در سطح مساجد و هیئات مذهبی به عنوان فرهنگ غالب مطرح شده است که سابقه آن به حدود ده سال قبل باز می گردد.

وی تلاش در راستای مقابله با ترویج کتاب ها و فرهنگ های ضد شیعه را از جمله مهم ترین رسالت های دستگاه های فرهنگی و دینی جامعه برشمرد و عنوان کرد: ترویج کتاب هایی با محتوای عقیدتی در مساجد و کتابخانه های عمومی و آگاه سازی جامعه با عواقب این تهدیدات و معرفی آثاری جهت مقابله با آن، نقش مؤثری در ناکام ماندن توطئه بانیان این اقدامات دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در پایان، با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، همواره جزء دستورات قرآنی و احادیث ائمه طاهرین علیهم السلام بوده است، فرهنگ اسلامی بر اساس علم آموزی و تبیین اصول علمی در جامعه استوار شده است./868/د102/ق

ارسال نظرات