۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۹۸۳۸۵
برادر شیخ نمر ساعاتی پس از آزادی اعلام کرد؛

اعدام شیخ نمر تبعات سنگینی برای حکومت آل‎سعود درپی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ برادر شیخ نمر روحانی شیعی عربستان ساعتی پس از آزادیش از زندان خاطرنشان کرد که اعدام شیخ نمر تبعات سنگینی برای حکومت آل‎سعود درپی خواهد داشت.
محمد النمر برادر شيخ نمر شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، محمد باقر النمر برادر شیخ نمر روحانی شیعی عربستان در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به برررسی دلایل بازداشتش از سوی آل‎سعود پرداخت و گفت: من از شیخ نمر برادرم، علی نمر پسرم، محکومان به اعدام  و همه آزادگان در عربستان به عنوان وطن اصلی خودم دفاع می کنم.


وی هرگونه کشتار و اعدام مردم بی گناه عربستان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: هیچ گونه اقدام جنایی در طول زندگی خود نداشته‎ام و فقط به علت دفاع از بردار، پسر و محکومان به اعدام، از سوی حکومت آل‌سعود بازداشت شدم.

 

این فعال سیاسی عربستانی تصریح کرد که وضعیت اعدام شیخ نمر و سایر محکومان به اعدام هنوز مشخص نیست و اخبار ضد و نقیض بسیاری مبنی بر دستور اجرای حکم اعدام و لغو آن به ما رسیده است.


وی افزود: ما در درجه اول به خداوند امید داریم که هر چه سریعتر حکم اعدام از شیخ نمر و سایر اعدامیان لغو شود و در درجه دوم امکان دارد که ملک سلمان پادشاه عربستان با رد حکم اعدام آنان این فتنه را به شکلی رد کند.


برادر شیخ نمر خاطرنشان کرد که اعدام این عالم و یا سایر محکومان تبعات سنگینی برای حکومت آل‎سعود درپی خواهد داشت و ما نیز از راه‎های مسالمت آمیز به اعتراض خواهیم برخواست.


محمد النمر ساعاتی پس از دستگیری از سوی نیروهای سعودی در العوامیه آزاد شد
./994/ب933/د

ارسال نظرات