۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۳۷۰

سوره مهر کتاب «اسبی که دو بال داشت» را منتشر کرد

خبرگزاری رسا ـ «اسبی که دو بال داشت» عنوان کتابی از مجووعه داستانی «با ادب چون...» از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شد.
کتاب «اسبي که دو بال داشت»

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  «اسبی که دو بال داشت» عنوان داستان مذهبی از زهرا زواریان از مجوعه داستانی «با ادب چون...» است که وی در این اثر وفاداری اسب امام حسین (ذوالجناح ) را برای بچه‌ها به صورت داستان به رشته تحریر درآورده است.

  

زواریان درباره هدف از نگارش این مجموعه گفت: خواستم به صورت غیر مستقیم به بچه‌ها آموزش دهم که حیوانات نیز می‌فهمند و شعور دارند؛ در واقع خواستم ادب و معرفتی که حیوانات نسبت به ائمه معصومین دارند را در قالب داستان در کل این مجموعه روایت کنم.

 

 وی ادامه داد: در این اثر که برای گروه سنی (ج) است، ادب ذوالجناح نسبت به امام حسین روایت شده است. در واقع وفا و محبتی که این اسب نسبت به امام داشته است باعث می‌شود که یک واکنش عملی نسبت به لحظه شهادت امام حسین علیه السلام از خود نشان داده است.

 

 وی افزود: چون برای بچه‌ها موضوع حیوانات جذاب است فکر کردم می‌توان از طریق این موضوع پیام‌هایی را نسبت به وفاداری، مهرورزی و محبت حیوانات نسبت به ائمه به کودکان منتقل کرد، لذا سعی داشته‌ام توصیفات قابل فهمی را برای بچه‌ها در کل این پنج مجموعه به قلم بیاورم.

 

 این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: پنج مجلد این مجموعه داستان حیواناتی است که به نوعی ادب خود را به مقام ائمه مصومین نشان داده‌اند.

 

زواریان در پایان درباره تکنیک جذاب برای داستان نویسی مذهبی برای کودکان گفت: برای بچه‌ها در این مقوله باید ساده نوشت و از تصویر سازی مناسب استفاده کرد زیرا بحث تکنیک خاصی برای داستان نویسی مذهبی برای بچه‌ها مدنظر نیست.

 

«اسبی که دو بال داشت»، «در حلقه شیرها»، «شتری که با وفا بود»، «شیری که سلام کرد»، «وقتی آهو خانم به تله افتاد» عناوین مختلف مجموعه «با ادب چون...» هستند که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده‌اند./998/د102/ق  

منبع: انتشارات سوره مهر

ارسال نظرات