۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۳۶۹
مجله آلمانی مطرح کرد؛

ارتش روسیه قوی‌تر از کل ارتش‌های اتحادیه اروپا است

خبرگزاری رسا ـ مجله‌ای آلمانی نوشت: ارتش روسیه اکنون از کل ارتش‌های اتحادیه اروپا، قوی‌تر شده که این مسأله موجب نگرانی آمریکا را فراهم کرده است.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجله "دیر اشپیگل" آلمان مقاله‌ای را به اصلاحات نظامی در روسیه که باعث تقویت توان دفاعی این کشور شده است، اختصاص داد.

 

دیر اشپیگل در این مقاله آورده است: روسیه اکنون به حملات هوایی در سوریه روی آورده است و جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه به پروازهای منظم بر فراز آسمان این کشور اقدام می‌کنند و عملیات بازرسی غافلگیرانه این کشور که با هدف حصول اطمینان از آمادگی جنگی نیروهای مسلح انجام می شود، ده‌ها هزار نظامی را تحت پوشش قرار می دهد و همه این‌ها موجبات نگرانی آمریکاست.

 

این مجله آلمانی یاد‌آور شد: ژنرال "فردریک بن هوگس" فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا معتقد است روسیه با سامانه پدافند هوایی و سلاح های ضد کشتی جنگی خود می تواند مانع ورود نیروهای پیمان آتلانیتک شمالی(ناتو) به مناطق مهم و راهبردی شود.

 

وی اصلاحات نظامی روسیه را که از سال 2008 آغاز شده، بزرگترین اصلاحات از زمان پایان قرن نوزده دانست به طوری که در سایه این اصلاحات، بهترین ساختار تشکیلاتی برای اراده ارتش ایجاد شد و تعداد نظامیان کاهش یافت و میزان سلاح های پیشرفته وجدید در مجموع سلاح های ارتش روسیه، از ده درصد زمان آغاز اصلاحات به سی درصد در حال حاضر افزایش یافته است که این میزان تا سال 2020 باید به هفتاد درصد برسد.

 

به اعتقاد مقاله نویس دیر اشپیگل ارتش روسیه از کل ارتش های اتحادیه اروپا قوی تر شده است اما رقابت با آمریکا همچنان برای روسیه مسأله ای دشوار است به همین دلیل، روسیه، اولویت نخست را به گسترش ونوسازی توان هسته‌ای می‌دهد. همچنین از نقاط قوت ارتش روسیه، وجود نیروهای عملیات ویژه، نیروهای چترباز و تفنگداران دریایی است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات