۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۲۷۲
از سوی به نشر منتشر شد؛

خطبه های حضرت زینب و امام سجاد در کتاب «خطبه های آتشین»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «خطبه های آتشین» با موضوع سخنرانی حضرت زینب و امام سجاد علیهما السلام پس از واقعه عاشورا از سوی انتشارات استان قدس رضوی منتشر شد.
کتاب خطبه هاي آتشين

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان «خطبه های آتشین» را به عنوان مجموعه ای از سخنان و خطبه های حضرت زینب و امام سجاد علیهما السلام در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا چاپ و روانه بازار کرد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، اگر بخواهیم عظمت پیامِ پیام آوران عاشورا را در یک جمله خلاصه کنیم شاید پر محتواترین و منایب ترین این باشد که اگر حضرت زینب و امام سجاد علیهما السلام نبودند، کربلا در کربلا باقی می ماند.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «خطبه های آتشین» را به عنوان یک مجموعه از خطبه های حضرت زینب و امام سجاد علیهما السلام در کوفه، شام و مدینه که توسط محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه و به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری شده است، برای نخستین بار چاپ و منتشر کرده است.

این کتاب در پنج فصل شامل خطبه حضرت زینب علیها السلام در کوفه، خطبه امام سجاد علیه السلام در کوفه، خطبه حضرت زینب علیها السلام در شام، خطبه امام سجاد علیه السلام در شام و خطبه امام سجاد علیه السلام در نزدیک مدینه گردآوری و تدوین شده است.

در جمع آوری مطالب این کتاب از منابع و مراجع متعددی استفاده شده است که از آن میان می توان به بحار الانوار، مقتل الحسین، مقاتل الطالبیین، الفتوح و الطبقات الکبری اشاره کرد.

کتاب «خطبه های آتشین» در قطع جیبی و با قیمت 28.000 ریال در دسترس عموم قرار دارد و علاقه مندان به تهیه این کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات