۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۹۸۲۶۰
از سوی آستان قدس رضوی؛

کتاب «مریم بزرگ می شود» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «مریم بزرگ می شود» عنوان اثری است که به تازگی از سوی گروه کودک و نوجوان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.
مريم بزرگ مي شود

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،، این کتاب، در قالب داستانی زیبا و ساده قصه خواهر و برادری بازی گوش با نام های مریم و علی را بازگو می کند که با پدر و مادرشان به زیارت حرم امام رضا علیه السلام مشرف و با بخش های مختلف حرم آشنا می شوند.

در بخشی از این داستان آمده است: وقتی به حرم رسیدن، مریم مثل همیشه حواسش رفت طرف گنبد و گلدسته ها، آن قدر بلند بودند که مریم سرش را کج می کرد تا آخرش را می دید. مریم به علی گفت: اگه گفتی چرا زردند؟ علی اول سرش را خاراند و بعد گفت: نمی دونم، خودت بگو. مریم گفت: به خاطر اینکه نزدیک خورشید رسیدن.

این اثر به قلم توانای «مرتضی انصاری نژاد» نگاشته شده و «فاطمه طوسی صدر» کار تصویر گری این کتاب را بر عهده داشته است. اثر حاضر در شمارگان 2 هزار نسخه و در قطع خشتی تهیه و تنظیم شده و در اختیار کودکان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

کتاب «مریم بزرگ می شود» برای گروه سنی سال های پیش از دبستان و دوره نخست دبستان به چاپ رسیده است و علاقه مندان به تهیه این اثر می توانند به فروشگاه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مراجعه کنند.

لازم به یادآوری است؛ گروه «ادبیات کودک و نوجوان» بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  در سال 1363  با هدف پاسخ گویی به نیازهای فکری و فرهنگی گروه‌های مختلف سنی کودک و نوجوان به ویژه نیاز آنان در چارچوب معارف رضوی و اهل بیت علیهم السلام تشکیل شد. این گروه در دو قالب داستان و شعر سعی می‌کند به طور غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی را برای کودکان و نوجوانان بیان ‌کند./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات