۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۲۳۷

کانون‌های مساجد جنوب کرمان در حوزه سلامت فعال می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حوزه سلامت تفاهم نامه امضا کردند.
کانون فرهنگي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، حجت الاسلام مسعود راوند، مسؤول دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان صبح امروز در نشست امضای این تفاهم نامه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد، افزود: با توجه به لزوم توجه بیشتر دستگاه های مختلف در حوزه سلامت و کمک های بین بخشی برای ارتقای سلامت جامعه این تفاهم نامه به صورت بومی سازی در پنج ماده تنظیم شده است.


وی بیان کرد: در این تفاهم نامه سعی شده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری هفت شهرستان جنوبی در راستای کمک به فرهنگ سازی بهتر و نیز ترویج آن بین مردم استفاده شود.


حجت الاسلام راوند با اشاره به وجود 400 کانون فرهنگی و هنری در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این کانون ها با داشتن بیش از 2 هزار نفر عضو زمینه خوبی را برای حضور کارشناسان حوزه سلامت در مساجد فراهم می کند.


دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: در این تفاهم نامه از بین کانون های فرهنگی و هنری جنوب کرمان 400 نفر به عنوان سفیر سلامت مشخص و در قالب برنامه های از پیش تعیین شده تفاهم نامه فعالیت خواهند کرد.


حجت الاسلام راوند ادامه داد: این تفاهم نامه به مدت سه سال اجرا می شود و پس از این مدت با کارشناسی و بررسی مدت اجرای تفاهم نامه نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت نیز بیش از پیش تقویت می شود.


اسد احمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در نشست امضای این تفاهم نامه افزود: امضای این تفاهم نامه گام بزرگی در جهت کمک به ارتقای حوزه بهداشت و سلامت جامعه و جنوب کرمان است.


وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت ها و خدمات خوب دولت در جنوب استان کرمان فعالیت در حوزه ارتقای سلامت جامعه هدف در این منطقه یکی از اولویت های طرح تحول نظام سلامت است که امیدواریم با همکاری کانون های فرهنگی و هنری جنوب کرمان بتوانیم رشد خوبی در این حوزه داشته باشیم.


احمدی اذعان کرد: هر سال در جنوب استان کرمان با توجه به آمار ثبت شده معاونت بهداشتی یکصد نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که کاهش این آمار به فرهنگ سازی نیاز دارد و حضور اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان می تواند نقش تاثیرگذاری در خانواده ها ایفا کند.


دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان فعالیت می کنند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارند./9709/203/ب1

ارسال نظرات