۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۱۶۰
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

رمز زیارت و عزاداری، پیوند اندیشه عاشورا با زندگی امروز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق گفت:‌ اگر مطالعه تاریخ، به شرایط امروز ما مرتبط نشود و عبرت‌های تاریخ را در زندگی مان نیاوریم، فایده ای برای ما نخواهد داشت؛ زیارت، زمانی معنی پیدا می کند که به امام و راه امام متصل شویم و در زنگی خودمان از آن بهره ببریم و در همه عرصه ها باید پیوند برقرار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جمع دانشجویان که به سفر عتبات مشرف شده بودند، بر پیوند فکری و رفتاری با واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: تحریف کربلا به این است که پیوند فکری، اخلاقی و اجتماعی با واقعه کربلا را قطع کنیم.

 

وی با اشاره به روایات متعدد در بیان اجر و ثواب برای زیارت سیدالشهداء علیه السلام گفت: میزان اجر زیارت به میزان معرفت ما به امام بر می گردد و اجر بالا برای زیارت سیدالشهداء برای این است که ما آن واقعه مهم و عبرت آموز را فراموش نکنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تاکید بر اینکه صِرف آگاهی از تاریخ گذشتگان، دردی را دوا نمیکند گفت: اگر مطالعه تاریخ خواه تاریخ ظالمان یا تاریخ مظلومان، به شرایط امروز ما مرتبط نشود و عبرتهای تاریخ را در زندگی مان نیاوریم، مطالعه اش، فایده ای برای ما نخواهد داشت.

 

وی اتصال و پیوند فکری با امام حسین علیه السلام و تاریخ عاشورا را ضروری خواند و اظهار داشت:‌ زیارت، زمانی معنی پیدا می کند که به امام و راه امام متصل شویم و در زنگی خودمان از آن بهره ببریم و در همه عرصه ها باید پیوند برقرار کنیم.

 

نماینده بعثه در عراق افزود: اگر با راه امام حسین علیه السلام پیوند برقرار کنیم، آن وقت نمی توانیم به تحولات و رویدادهای داخلی و بین المللی بی تفاوت باشیم؛ به عنوان مونه نمیتوانیم نسبت به داعش بی تفاوت باشیم، و یا نمی توانیم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه بی تفاوت باشیم .

 

وی با بیان اینکه اباعبدالله علیه السلام، بنده حقیقی خدای متعال است است گفت:‌ اگر پس از زیارت آن حضرت، را راه سیدالشهداء پیوند برقرار کنیم، زندگی مان عوض می شود و رنگ عبودیت می گیرد زیرا الگوگیری از امام حسین یعنی اینکه رفتار و اعتقادات اباعدبالله را امروز پیاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی همچنین به نقش حضرت زینب در ادامه راه سیدالشهداء اشاره و خاطر نشان کرد: زینب کبری به عنوان یک بانوی بزرگ، نهضت عظمی حسینی را به ثمر رساند زیرا هیات حاکمه وقت با همه قدرتش به دنبال فراموشی سپردن کربلا در اذهان مردم بود و امام حسین و یارانش را خروج کنندگان در برابر خلیفه حق! معرفی می کردند، اما حضرت زینب مقتدرانه در برابر تبلیغات دشمنان اهل بیت ایستاد.

 

وی با تاکید بر اینکه عاشورا برای نجات بشر آمده است گفت: الگوگیری از امام حسین به این است که زندگی همه ما با زندگی وسیره اباعبدلله یعنی زمان شناسی، زنده نگه داشتن احکام الهی و ظلم ستیزی پیوند بخورد./1330/د101/ف

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات