۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۹۸۱۰۱
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

جنایت‌های آل‎سعود برگرفته از اندیشه وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان تایید حکم اعدام شیخ نمر را جزئی از سیاست‌های سرکوب گرانه آل‎سعود در عربستان دانست.
شيخ صهيب حبلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان، در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی این کشور گفت: پیش از تحولات اخیر منطقه می توانستیم در دستگاه حکومتی آل سعود کمی عقلانیت را تصور کنیم، اما با اصرار دستگاه سیاسی این کشور بر اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی، دیگر عقلانیتی در حکومت این کشور دیده نمی شود.

 

وی افزود: آل سعود با رحم و انسانیت و عدالت بیگانه است و دست از اقدامات نابخردانه خود برنمی دارد. اصرار آل سعود بر اعدام شیخ نمر نشان از به بن رسیدن دستگاه حکومتی عربستان است.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: آل سعود با اتهام زنی به افراد بی گناه در تلاش است که سیاست‌های سرکوب گرانه خود را در عربستان و به ویژه در شرق این کشور اجرا کند. صدور احکام ظالمانه در حق شهروندان سعودی نیز جزئی از این برنامه است.

 

حبلی تصریح کرد: تایید حکم اعدام شیخ نمر از سوی وزارت این کشور نشان می دهد که این حکم صرفا بر اساس مسایل سیاسی است و قضاوت عادلانه در آن نقشی نداشته است. این نحوه برخورد در خاندان آل سعود که از عقده‌های درونی حاصل از اندیشه وهابیت رنج می برند، امری طبیعی است.

 

عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان به غیرقانونی بودن حکومت آل سعود اشاره و خاطر نشان کرد: این حکومت نیز در ابتدای شکل گیری با قتل و کشتار به قدرت رسید و همانطور که گروه تروریستی داعش جنایت را سرلوحه کار خود قرار داده است، سردمداران سعودی نیز از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

 

وی در پایان گفت: مساله شیخ نمر و حکم اعدام ظالمانه او باید کشورهای اسلامی را هوشیار کند تا با وحدت و یکپارچگی سدی در برابر اقدامات جنایتکارانه آل سعود در منطقه و کشورهای اسلامی ایجاد کنند./1321/ب903/د

ارسال نظرات