۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۹۸۰۷۱

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کنگره ملی سید جلال الدین اشرف(ع) در سال آینده، اطعام 80هزار نفرعزادارحسینی در همدان، پدر شهیدی دو قطعه زمین را در مهریز وقف کرد، وقف یک قطعه زمین جهت احداث حسینیه در دشتی، طنین انداز شدن ندای لبیک یا زینب در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با  ماه محرم دکتر "صدیقه ایرانمنش" عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اقدامی خداپسندانه ملک خود را جهت کمک به درمان بیماران سرطانی در کرمان وقف کرد.

 

 وی خاطرنشان کرد: این ملک موقوفه قطعه زمینی به مساحت 240 متر مربع  است که در روستای وامق آباد بخش کوهپایه کرمان واقع شده است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان با اشاره به این موضوع که واقف با آگاهی کامل نسبت به مشکلات بیماران سرطانی اقدام با ثبت ملک خود در قالب سنت حسنه وقف کرده است یادآورشد: این امر مهم می طلبد واقفین گرانقدر نگاه خود را به سمت و سوی ترویج فرهنگ وقف با رویکردهای اجتماعی و منفعتی سوق دهند.

 

برگزاری کنگره ملی سید جلال الدین اشرف(ع) در سال آینده

محمد قاسم‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار داشت: نخستین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید جلال الدین اشرف با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ، اردیبهشت 95 در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش،بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی خطه شمال مقارن با مهاجرت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع)، ویژگی های شخصیتی، اخلاقی و کرامات حضرت، بررسی و تحلیل متون و روایات مربوط به زندگی حضرت، بررسی و تحلیل مبارزات حضرت، بررسی روند تاریخی شکل گیری، بازسازی و توسعه آستانه حضرت، بررسی نقش حرم حضرت در رشد و بالندگی سبک زندگی اسلامی از محورهای اصلی فراخوان مقالات این کنگره است.

 

همچنین بررسی نقش آداب و فرهنگ زیارت و توسل در تعمیق باورهای دینی مردم، بررسی نقش حرم مطهر در احیا و تقویت نمایش های آیینی، بررسی و تحلیل نقش بارگاه مطهر در تحول و تغییر سیمای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی استان گیلان، بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه نظم و امنیت و سرمایه اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه شهرنشینی، بررسی نقش حرم مطهر در تقویت ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در ایجاد و تقویت روحیه همدلی، وفاق و فرهنگ جوانمردی از دیگرمحورهای فراخوان مقالات کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید جلال الدین اشرف است.

 

اطعام 80هزار نفرعزادارحسینی در همدان

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا بسیاری از نیات واقفین اجرا شده است اظهار کرد: بقاع متبرکه در این ایام میزبان اجرای نیات واقفین خیراندیش بود و بسیاری از مردم از این امور خیر بهره‌مند شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: اطعام عزاداران حسینی بر اساس نذورات، کمک‌های مردمی و نیات واقفین اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه در بقاع متبرکه شهرستان همدان 10 هزار نفر اطعام شدند افزود: در ملایر 50 هزار نفر، در تویسرکان 5 هزار و 200 نفر، در بقاع متبرکه نهاوند 6 هزار نفر، در اسدآباد 5 هزار نفر و در کبودرآهنگ و بهار نیز هر کدام 2 هزار نفر اطعام شدند.

 

وی با بیان اینکه این تجمع به صورت شاخص استانی در آستان مقدس امامزاده عبدا...(ع) همدان برگزار شد، از بانوان عاشورایی همدان برای حضور در این مراسم قدردانی کرد.

 

 پدرشهیدی دو قطعه زمین را در مهریز وقف کرد

حسین شجریان با تسلیت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی دو وقف جدید در روستای "مدوار" شهرستان مهریز ثبت شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز افزود: حاج "غلامحسین فلاح" پدر شهید حبیب فلاح واقف خیر اندیش مهریزی در اقدامی خداپسندانه شش دانگ یک قطعه زمین واقع در بخش 35 یزد به مساحت 115 مترمربع ، به ارزش 600 میلیون ریال را برای احداث آشپزخانه مسجد جامع روستای "مدوار" وقف کرد .

 

وی اظهار داشت: همچنین وراث مرحوم حسین فلاح به موجب وقفنامه ای تمامی عواید یک قطعه زمین در بخش 35 یزد به مساحت 65 مترمربع، به ارزش 200 میلیون ریال برای طبخ آش درروستای مدوار وقف کردند.  

 

وقف یک قطعه زمین جهت احداث حسینیه در دشتی

 

حسین اسماعیلی ، رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان دشتی وتنگستان ازوقف جدید درسوگواره بصیرت عاشورایی خبرداد و گفت : در روزهای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ، یک قطعه زمین به مساحت 100مترمربع واقع در روستای جبری شهرستان دشتی استان بوشهر با نیت احداث حسینیه در روستای مذکور به ارزش سی میلیون ریال توسط واقف نیک اندیش عبدالرسول حیدری وقف شد .

 

وی افزود : این وقف جدید درسامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شد.

 

طنین انداز شدن ندای لبیک یا زینب در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان عصر روز گذشته، مصادف با 12 محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و چایپاره برگزار شد.

 

جوانبخت خاطرنشان کرد: امامزادگان غریب حسن ارومیه، برگشاد سلماس و تاج الدین علی میاندوآب، بقعه شیخ نوایی خوی و تکیه حمزیان چایپاره اماکن مقدسی است که همایش رهروان زینبی در آنجا برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی، دعوت از قاریان ممتاز استانی و کشوری، حضور خطبا و سخنرانان، شعرای آئینی و مداحان مطرح استانی را ازجمله برنامه های همایش رهروان زینبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام کرد.

 

وی گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهداء(مادران، خواهران، همسران و فرزندان شهداء) و همچنین امضای میثاق نامه در طوماری 50 متری از دیگر برنامه های همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در آذربایجان غربی بود.

 

جوانبخت خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری همایش رهروان زینبی خیمه های معرفت با غرفه های پاسخگویی به شبهات شرعی، عفاف و حجاب، مشاوره وقف با حضور کارشناسان بانوان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه فعال شد./1325/ت303/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف 

ارسال نظرات