۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۸۸۲

علمای لبنان نسبت به اجرای حکم اعدام شیخ نمر هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای مسلمان لبنان تاکید کرد: تایید حکم اعدام آیت الله نمر از سوی وزارت عربستان مخالف قوانین بین المللی و حقوق بشر است.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصدیق اجرای حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه عربستان از سوی وزارت کشور عربستان سعودی نشان از تنگنایی است که این کشور در اثر تحولات منطقه در آن قرار گرفته است.

 

در این بیانیه آمده است: حکم اعدام آیت الله نمر یک حکم سیاسی است و بر اساس قانون، عدالت و شرع صادر نشده است. سردمداران سعودی برای فشار بر ایران درصدد اجرای این حکم ظالمانه هستند.

 

این جمعیت تاکید کرد: عربستان پیش از اجرای این حکم باید به پیامدهای منفی آن که گریبان آل سعود را خواهد گرفت، بیندیشد و بداند که کشتن یک روحانی شیعه آتش فتنه را بیش از پیش در این کشور شعله ور می سازد.

 

جمعیت علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود تصریح کرد: کشورهای مدعی آزادی بیان و حقوق بشر چرا در قبال این تصمیم ظالمانه عربستان سکوت کرده اند؟ سازمان‌ها و جوامع بین المللی چرا نسبت به اقدامات عربستان در بحران آفرینی در منطقه و به ویژه در سوریه واکنشی از خود نشان نمی دهند؟

 

در پایان این بیانیه آمده است: شیخ نمر یک عالم دینی است که اعتراضات خود را در چهارچوب مسالمت آمیز بیان کرده و رفتار سرکوب گرانه عربستان با معترضان در این کشور نقض آشکار حقوق بین المللی و حقوق بشر است. آل سعود بداند که با اجرای این حکم، شروع یک جنگ داخلی را در عربستان کلید زده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات