۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۸۵۰

آیت الله حکیم حمله تروریستی به عزاداران حسینی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف حمله تروریستی به شیعیان در بنگلادش، پاکستان و عربستان را به شدت محکوم کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم،از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته طی پیامی حمله تروریستی به شیعیان در روز عاشورا را به شدت محکوم کرد.


در این پیام آمده است: علمیات تروریستی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) در روز عاشورا در کشورهای بنگلادش، پاکستان و قبل از آن در عربستان رخ داد را به شدت محکوم می‎کنیم.


حضرت آیت الله حکیم خواستار حمایت و پشتبانی فعال از شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) و تحت تعقیب قرار دادن جریان‌‎های تروریستی و هر کس که درپی انتشار افکار افراطی است، شد.

 

این مرجع تقلید از خداوند برای زخمی‎ها شفا عاجل، برای شهدا رحمت و برای خانواده‎های آنان صبر مسالت کرد.


گفتنی است تروریست‌ها روز عاشورا پنج بمب دست ساز را در جمع عزاداران حسینی در داکا منفجر کردند که بر اثر آن یک نفر شهید و بیش از 100 نفر زخمی شدند. این حمله تروریستی زمانی رخ داد که حدود 25 هزار نفر در حال عزاداری در مراسم عاشورای حسینی بودند. گروه جندالخلافه وابسته به داعش مسئولیت این حمله را پذیرفته است.


همچنین حمله تروریستی در روز عاشورا در شهر یعقوب‌آباد پاکستان حداقل 22 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. این دومین حمله به مراسم عزاداری شیعیان پاکستان در چند روز اخیر بود./994/ب902/د

ارسال نظرات