۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۹۷۸۴۴

حمبه نیروهای آل خلیفه به عزاداران حسینی

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی بحرین به دنبال طرح شعار" هیهات من الذله " از سوی عزاداران حسینی، به هیات عزادارن حمله کردند.
درگيري در مراسم محرم بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از مردم عزادار بحرین با شعار "لبیک یا حسین" دسته‌های عزای حسینی را در مناطق مختلف  آغاز کردند و پرچم های قرمز و نماد قیام عاشورا را نیز به دست گرفتند که این مراسم با حمله نیروهای آل خلیفه مواجه شد.

 

شرکت کنندگان شعارهای "هیهات منا الذله " و "فقط در برابر خدا زانو می زنیم" سر می دادند.

 

گفتنی است درگیری هایی نیز در روستایی که عبدالوهاب حسین اولین راهپیمایی های انقلاب 14 فوریه 2011 را از آنجا رهبری کرد، درگرفت.

 

وی پیش از اینکه معترضان جایگاهی در اطراف میدان لولوه در مرکز منامه را به خود اختصاص دهند، اولین راهپیمایی های انقلاب 14 فوریه 2011 را در روستایی هدایت کرد.

 

شرکت کنندگان در هیات عزاداری امام حسین (ع) نیز هر ساله به قدردانی از جانفشانی وی می پردازند و برای ابراز وفاداری به او در یکی از خیابانهای موازی منزلش هیات عزاداری خود را به حرکت درآورند.

 

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این هیات عزاداری از گازهای اشک آور، گلوله های ساچمه ای و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده و برای جلوگیری از گسترش حرکت آنها، خیابانهای منطقه را بستند./981/ب102/د

ارسال نظرات