۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۸۰۴
حماس:

هیچ قدرتی نمی‎تواند مشعل انتفاضه قدس را خاموش کند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس از گروه‎ها و جریان‎های فلسطینی خواست تا از انتفاضه قدس در برابر طرح‏های شومی چون سرکوب و مهار آن تا زمان تحقق اهدافش حمایت کنند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" امروز با ایراد نطقی از طریق ویدئو کنفرانس در همایش سیاسی "حمایت از انتفاضه قدس" که در شهر صیدا واقع در لبنان برگزار شده بود، از گروه‎ها و جریان های فلسطینی خواست تا از انتفاضه قدس در برابر طرح های شومی چون سرکوب و مهار آن تا زمان تحقق اهدافش از جمله نیل ملت فلسطین به استقلال و آزادی و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان حمایت کنند.

 

هنیه افزود: هیچ قدرتی در جهان نمی تواند مشعل انتفاضه قدس را خاموش کند.

 

وی خاطرنشان ساخت: انتفاضه قدس یک نقطه عطف مهم در روند مبارزات ملت فلسطین به شمار می رود، تمامی تحلیل های مبتنی بر اینکه زمان انتفاضه ها گذشته و ملت از مقاومت و انتفاضه به ستوه آمده است و ملت فلسطین بار دیگر قیام نخواهد کرد، نادرست است.

 

نخست وزیر سابق فلسطین یادآور شد: انتفاضه کنونی در مسجد الاقصی جرقه خورد و از آنجا به سراسر سرزمین فلسطین کشیده شد و اکنون نیز در اردوگاه های لبنان و تمامی مناطقی که آوارگان فلسطینی در آنها حضور دارد، بازتاب پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: هرگونه تعرض به مسجد مبارک الاقصی به قیام گسترده فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست می انجامد، ملت فلسطین هرگز اجازه تقسیم مسجد الاقصی را به دشمن صهیونیستی نخواهد داد.

 

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: جهانیان خواسته ها و فریادهای فلسطینیان همیشه حاضر در مسجد الاقصی و خردورزان فلسطینی و امت را نادیده انگاشتند.

 

هنیه ادامه داد: ملت فلسطین اگر چیزی را بگوید به آن عمل می کند و اگر کاری را انجام دهد در آن خلاقیت به خرج می دهد، اگر خلاقیت به خرج داد مقاومت می کند و اگر سلاح مقاومت به دست بگیرد ضربه کاری و مهلک به دشمن صهیونیستی وارد می کند. نیروهای مقاومت در واکنش به تعرضات اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی همین شیوه را در پیش گرفتند. این انتفاضه تمامی معادله ها را بر هم زد.


معاون رییس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: انتفاضه موجب یکپارچگی ملت فلسطین در داخل و خارج و اردوگاه های آوارگان فلسطینی شد. این حرکت خودجوش مردم موجب تحقق وحدت ملی شد.

 

هنیه ادامه داد:  چندین توافقنامه در زمینه آشتی ملی امضا کردیم و برای ترمیم شکاف داخلی و احیای وحدت ملی امتیازاتی را به جنبش فتح دادیم، همه آحاد ملت فلسطین در این انتفاضه نقش آفرینی می کنند.

 

وی تصریح کرد: انتفاضه قدس نشان داد که اختلافات در عرصه فلسطین بر سر تقسیم پست و منصب و قدرت و اینکه چه کسی دولت تشکیل بدهد، نیست، بلکه اختلافات بر سر برنامه و مشی سازش است که ملت فلسطین را به ستوه آورده است و برای دشمن صهیونیستی یک چتر حمایتی ایجاد کرده است تا دست به اقدامات سرکوبگرانه بزند و نوار غزه را به محاصره درآورد و این منطقه را آماج حملات وحشیانه قرار دهد و فلسطینیان ساکن داخل سرزمین های اشغالی 1948 را سرکوب کند.

 

وی همچنین بر آمادگی جنبش متبوعش برای پذیرش هرگونه طرح و برنامه ای مبتنی بر اصول و آرمان های ملی فلسطین و گزینه انتفاضه و مقاومت تاکید کرد.

 

هنیه یادآور شد: این انتفاضه زاییده ایثارگری ها و حماسه آفرینی ها و رشادت آفرینی های فردی است و نشان می دهد که ملت فلسطین از سلاح اراده و ایمان برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: هیچ قدرتی در جهان نخواهد توانست مشعل انتفاضه را خاموش کند و جوانان و نوجوانان فلسطینی را که برای نیل به آزادی و کرامت خود قیام کرده اند از تلاش و تکاپو بازدارد، جوانان و نوجوانانی که مخالف محاصره نوار غزه و ایجاد پست های بازرسی صهیونیستی هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات