۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۵۷۹

مشارکت بیش از ۶ میلیون زائر در مراسم عاشورای حسینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی کربلا از مشارکت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر در مراسم عاشورای حسینی در کربلا خبر داد.
کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نصیف الخطابی، رییس شورای استانی کربلا، امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه نیوز» گفت: طرح امنیتی و خدماتی مراسم عاشورای امسال با موفقیت انجام شد و 6 میلیون و 300 هزار زائر در این مراسم حضور یافتند.


وی با اشاره به این که مراسم عاشورای امسال بدون مشکل امنیتی و با موفقیت برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار جنگنده‌های اف-16 برای تأمین امنیت این مراسم بر فراز شهر کربلا پرواز کردند.


الخطابی گفت: 300 هزار زائر از از 26 کشور جهان در مراسم عزداری امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور داشتند و تدابیر امنیتی با همکاری نیروهای مردمی و ارتش با موفقیت به انجام رسید.


وی یادآور شد: با وجود بحران مالی و اقتصادی که عراق و استان کربلا با آن مواجه است، اما با همکاری ساکنان استان کربلا طرح خدمت‌رسانی به زائران با موفقیت انجام شد و بیش از 560 هیئت حسینی از کربلا از زائران حسینی در دهه اول محرم پذیرائی کردند.


آستان مقدس امام حسین(ع) نیز از مشارکت 3 میلیون زائران حسینی در مراسم مشهور «طویریج» خبر داد.


پیش از این مقامات عراقی نیز اعلام کرده بودند که تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری مراسم امسال محرم دارند و قرار است 30 هزار نیروی امنیتی در کربلا و نجف برای تأمین امنیت زوار وارد عمل شوند تا با تهدیدات تروریستی در این شهرها مقابله کنند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات