۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۴۶۱
آیت‌الله مهدوی:

پوشش نامناسب چراغ سبز به نامحرمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که پوشش نامناسب نشان دادن چراغ سبز به نامحرمان است، گفت: مردم باید از لحاظ روحی آرام باشند و یکی از راه‌های رسیدن به این مطلب استفاده از حجاب و چادر است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره) با اشاره به عوامل آرامش انسان در زندگی گفت: نماز و یاد خداوند از عوامل آرامش معنوی انسان، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که آگاه باشید که تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌‌یابد.

 

وی با بیان این که مشمول دعای امام زمان(عج) شدن نیز سبب آرامش انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این که انسان مشمول دعای امام زمان(عج) بشود باید بخشی از مالش را در راه ایشان هدیه بدهد، برای سلامتی‌اش صدقه بدهد و برای این که از حزن و انده امام در شب عاشورا کم شود، باید صدقه بدهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حضور در مجالس امام حسین(ع) به خاطر دعاهایی است که امام زمان(عج) در حق فرد می‌کنند، انسان نباید بپندارد که خود به خود و بدون توجه توانسته قدم به مجلس امام حسین(ع) بگذارد.

 

وی با بیان این که استعمال آب نیز سبب آرامش انسان می‌شود، ادامه داد: معالجه فوری برای رفع اضطراب رفتن به سمت آب است، انسان دست و صورت خود را بشوید و اگر وضو ندارد، وضو بگیرد، آب حالت معجزه‌آسایی دارد و کسانی که کارهای سخت بدنی انجام می‌دهند با کمک گرفتن از آب می‌توانند به نوعی آرامش دست یابند.

 

آیت‌الله مهدوی با تأکید بر این نکته که فضای جامعه باید فضای آرامی باشد، اظهار کرد: مردم باید از لحاظ روحی آرام باشند و یکی از راه‌های رسیدن به این مطلب استفاده از حجاب و چادر است، رنگ مشکی سبب عزت دختران و زنان جامعه می‌شود، قرآن نیز می‌فرماید افراد اگر به عزت شناخته شوند، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

 

وی ادامه داد: دختران جامعه ما باید از همان ابتدا عفت داشته باشند و تمرین عفت کنند، پوشش نامناسب چراغ سبز نشان دادن به نامحرمان است، از همان بچگی فرد باید به عفت روی بیاورد و تمرین پوشش مناسب را داشته باشد، با تحمیل و تندی نباید کسی را چادری کرد، بلکه برای این امر باید دلیل عقلی و منطقی آورد./914/پ202/ج

ارسال نظرات