۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۲۹۰
به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان برگزار شد؛

نمایشگاه کتاب، عکس و سند در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا در شهر درگز

خبرگزاری رساـ نمایشگاه کتاب، عکس و سند به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(علیه السلام) شهرستان درگز برگزار شد.
نمایشگاه کتاب، عکس و سند در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا در شهر درگز

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمود انتظاری، مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(علیه السلام) درگز ابراز کرد: در این نمایشگاه با همکاری مدیریت اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مجموعه ای از اسناد و تصاویر عزاداری ماه محرم و صفر در آستان قدس رضوی در معرض نمایش علاقه مندان گذاشته شده است.


وی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر اعضای کتابخانه و عموم علاقه مندان با مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در دوره قاجار و قبل از انقلاب اسلامی، تأمین هزینه ها و نوع عزاداری، در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(علیه السلام) شهرستان درگز دایر شده است.


انتظاری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 28 تابلو در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: اسناد موجود در این نمایشگاه به موضوعات اجازه برگزاری مجالس عزاداری، اشعار تعزیه خوانی، تأمین هزینه های روضه خوانان محرم و صفر مربوط به دوره قاجار و قبل از انقلاب اسلامی پرداخته است.

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا علیه السلام اضافه کرد: تصاویر ارائه شده نیز مربوط به برگزاری مراسم تعزیه خوانی، روضه خوانان و حضور مردم در تکیه هاست که نشان دهنده عشق و ارادت ایرانیان به حادثه غم بار و عظیم عاشوراست.

 وی اظهار کرد: در کنار نمایشگاه عکس و سند، نمایشگاه کتاب با موضوع عاشورا، امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان نیز برپا شده است.

انتظاری افزود: این نمایشگاه کتاب با نمایش تعدادی از آثار پژوهشی با موضوع عاشورا، از جمله عاشورا نامه، امام حسین علیه السلام و ایران، مقتل امام حسین علیه السلام و یاران، بررسی و تحقیق پیرامون نهضت حسینی، دریای تشنه؛ پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت عباس علیه السلام، تعزیه خوانی، کربلا نقشه راه، فلسفه قیام سیدالشهداء و عزاداری آن حضرت، روزی به طول تاریخ (روز عاشورا از طلوع تا غروب)، بدیع‌ ترین گفتار در نهضت حسینی، فلسفه عزاداری و قیام امام حسین، شخصیت و سیره سیدالشهداء حضرت امام حسین علیه السلام و ... برگزار شده است.

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا علیه السلام با معرفی مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا علیه السلام شهرستان درگز به عنوان نگین فرهنگی این شهرستان گفت: این مجتمع وابسته به آستان قدس رضوی با 30 هزار نسخه کتاب چاپی و 3 هزار عنوان منابع الکترونیکی با حدود 7 هزار نفر عضو از ساعت 7:30 صبح تا 19:30 در خدمت علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، عکس و سند به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از 28 مهر تا 7 آبان 1394 در شهرستان درگز پذیرای علاقه مندان و کتابدوستان است./1310/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات