۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۹۷۲۴۱
از سوی به نشر؛

کتاب «برنامه ریزی و مدیریت زمان» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «برنامه ریزی و مدیریت زمان» مهر ماه امسال از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب تازه تالیف «برنامه ریزی و مدیریت زمان» ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم مدارس امام رضا علیه السلام به شمارگان هزار نسخه گردآوری و در مهر ماه امسال از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.

 

با توجه به اینکه همواره موفقیت و پیشرفت تحصیلی یکی از اهداف مهم دانش آموزان است، استفاده از ابزاری برای رسیدن به این مهم امری لازم و ضروری است.


در این راستا مشاوران متخصص و مجرب مدارس امام رضا علیه السلام، طی برگزاری چندین جلسه همفکری، تبادل اطلاعات، تجربیات و همچنین بررسی آثار مختلف در این حوزه اقدام به تهیه مجموعه ای منحصر به فرد برای دانش آموزان مدارس امام رضا علیه السلام کردند.


در این اثر سعی شده با به کارگیری اصول روانشناسی یادگیری، ضمن جلوگیری از آشفتگی و سردرگمی و هدر رفت منابع و سرمایه ها، فرصتی فراهم شود تا دانش آموزان به برنامه ریزی، نظارت، هدایت و به طور کلی بازنگری فعالیت های تحصیلی خود دست یابند.


پرهیز از پراکنده کاری، توجه به سیره رضوی، یکپارچه سازی الگوی برنامه ریزی از جمله ویژگی هایی است که در عین سادگی قابلیت کاربرد زیاد برای دانش آموزان را فراهم آورده است.


ارائه جدول ثبت ساعات مطالعه روزانه و هفتگی، فرصت پیش بینی برای تعیین زمان در یک هفته از سوی دانش آموز، بررسی تعادل مطالعاتی بین دروس عمومی و اختصاصی، سهولت تدوین برنامه ریزی دانش آموزان و رصد والدین و مشاوران را از جمله ویژگی های برجسته این کتاب است.


تلاش شده تا در این کتاب به وضعیت روحی و روانی دانش آموزان با استعانت از کلام و فرمایشات ارزشمند ائمه هدی علیه السلام توجه جدی شود./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی استان قدس رضوی 

ارسال نظرات