۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۹۷۲۳۲

مسلمانان دانمارک خواستار تدوین قوانین بر اساس احکام قرآن شدند

خبرگزاری رسا ـ از هر ۱۰ مسلمان دانمارکی ۴ نفر خواستار استفاده از تعالیم و احکام قرآن در تدوین قوانین این کشور هستند.
دانمارک

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس یک نظرسنجی در دانمارک حدود 40 درصد از مسلمانان این کشور مایل هستند، دستکم بخشی از قوانین دانمارک بر پایه دستورات قرآن کریم تهیه و تدوین شود.


این در حالی است که بر پایه نتایج همین نظرسنجی حزب مردمی دانمارک و مخالف سیاست مهاجرت پذیری مسلمانان معتقد است که تعداد روزافزون مسلمانان به یک مساله تبدیل شده است.


در این نظرسنجی که از سوی موسسه « Jyllands-Posten» صورت گرفت 10 درصد از مسلمانان معتقدند که در تدوین قوانین کشور تنها باید به قرآن رجوع کرد در حالی که بالغ بر 25 درصد می‌گویند در تدوین قوانین کشور باید هم از کتاب مقدس اسلام و هم از قانون اساسی دانمارک بهره برد.


نتایج یک نظرسنجی دیگری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که 77 درصد مسلمانان دانمارک معتقدند که از قرآن کریم باید به طور کامل تبعیت کرد. این میزان نسبت به نظرسنجی سال 2006 بیانگر افزایش 15 درصدی است.


با این وجود «فاتح علو» رییس مرکز اسلامی دانمارک، می‌گوید: ادغام مسلمانان در جامعه دانمارک یک روند در حال جریان و البته مستلزم زمان است.


او توضیح داد: مسلمانان همواره قادر بوده‌اند احکام اسلامی را با سنن و رسوم کشورهای مختلف یعنی جایی که در آن زندگی می‌کنند آشتی دهند.


گفتنی است، مسلمانان هم اکنون 5 درصد جمعیت دانمارک را شامل می‌شوند که بیانگر بزرگترین جامعه اقلیت‌ها در این کشور است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات