۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۹۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

گریه بر امام حسین موجب حفظ مکتب حسینی و صیانت از دین الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی اشک ریختن در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش را وسیله ای برای حفظ مکتب حسینی و صیانت از دین الهی خواند و گفت: گریه کردن برای مصیبت های ابا عبدالله الحسین (ع) سیاستی است که پیامبر اکرم (ص) آن را بر اساس دستور خداوند اجرا کرد و ائمه معصومین (ع) آن را ادامه دادند.
گريه براي امام حسين

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استادحوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، اظهار داشت: گریه کردن به علت خوف الهی کار ممدوح است به گونه ای که اگر یک قطره اشک از چشم انسان به علت خوف الهی جاری شود کوه آتش جهنم بر او خاموش می شود.


وی با بیان این‌که کسی که در مقابل عظمت خداوند منقلب نشده و اشک از چشم او جاری نشود دلالت بر قساوت قلب او دارد، ابراز داشت: چنین انسانی باید به خداوند پناه آورد، اشک سلاح مؤمن در برابر معاصی و هجمه شیطان برای انحراف اوست.


حجت الاسلام ریاضی به اهمیت گریه کردن برای مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: گریه کردن برای شهادت امام حسین (ع) همچون گریه کردن از خوف و خشیت الهی است و بر آن سفارش شده است، گریه بر مصیبت ابا عبدالله(ع) دارای اجر و پاداش بسیار است.


وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نخستین کسی است که برای امام حسین(ع) گریه کرد و سپس ائمه معصومین (ع) مصیبت سیدالشهدا را ذکر کرده و گریه می کردند، این ذکر مصیبت ها با برگزاری مراسم عزاداری از سوی بزرگان دین و مسلمانان تا به امروز ادامه داشته است.


این استاد جامعه المصطفی تبریز  اشک ریختن در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یارانش را وسیله ای برای حفظ مکتب حسینی و صیانت از دین الهی خواند و تصریح کرد: گریه کردن برای مصیبت های ابا عبدالله الحسین (ع) سیاستی است که پیامبر اکرم (ص) آن را بر اساس دستور خداوند اجرا کرد و ائمه معصومین (ع) آن را ادامه دادند.


وی افزود: با برگزاری مجالس عزاداری حسینی در 14 قرن گذشته خون امام حسین(ع) حفظ و از شریعت و دین خدا صیانت شده است، هر کس که اباعبدالله الحسین در نزد او ذکر شده و مصیبت های او یادآوری شود و قطره اشکی به اندازه بال پشه از چشم او جاری شود ثواب آن بر عهده خداوند است و در بهشت وارد می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: در گذشته زیارت مرقد امام حسین (ع) بسیار سخت بود و خلیفه و دشمنان زائران را شکنجه کرده و حتی به شهادت می رسانند این درحالی است که امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور زائران در عراق و کربلا تسهیل شده است.


 وی با بیان این‌که شیعیان با حسین(ع) و ارزش های حسینی پیوند جدانشدنی دارند، ابراز داشت: در حال حاضر تکفیری‌ها با بمب گذاری اجتماعات زائران سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین زائران کربلا دارند./854/303/ب2

ارسال نظرات