۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۹۸۰

بازدید اعضای دفتر خبرگزاری رسا در مشهد از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ اعضای دفتر خبرگزاری رسای مشهد به منظور تقویت تعامل با مدارس علمیه خواهران مشهد، از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد بازدید کردند.
بازدید اعضای دفتر خبرگزاری رسا در مشهد از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا بازدید اعضای دفتر خبرگزاری رسا در مشهد از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا بازدید اعضای دفتر خبرگزاری رسا در مشهد از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران در پاسخ گویی به شبهات عزاداری، در بازدید اعضای دفتر خبرگزاری رسای مشهد از مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) بررسی شد.

 

بر اساس این گزارش، در این دیدار نشست نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران در پاسخ گویی به شبهات عزاداری با حضور خانم زندی، مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد و خانم فلاح، استاد اخلاق این مرکز برگزار شد.

 

زندی با اشاره به جایگاه والای عزاداری امام حسین(ع) ابراز کرد: بر طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرمایند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» محرم و صفر ارزش و جایگاه خاصی دارند، یکی از اثرات مهم این است که جرائم در این دو ماه عزیز کمتر می شود و نشان این است که تمام انسان ها حرمت محرم و صفر را نگه می دارند. 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این که هر قشری توجه به مجالس امام حسین(ع) دارند، اظهار کرد: ایستگاه صلواتی که جوانان برای امام حسین(ع) بر پا می کنند، دل های مردم جامعه را به امام حسین(ع) نزدیک می کند و نشان از ارادات این جوانان به مولایشان، امام حسین(ع) است.

 

زندی با اشاره به آسیب های عزاداری گفت: متأسفانه برخی مداحان احساسات مردم را به بازی می گیرند، در حالیکه در مجالس عزاداری باید تمام جوانب و زوایای قیام عاشورا بیان شود و لازمه آن این است که مداحانی تربیت شوند تا واقعه عاشورا را صحیح و بر مبنای واقعیت ارائه بدهند. 

 

داشتن اطلاعات و آگاهی کافی، اصلی ترین سلاح برای مقابله با توطئه دشمن است
مدیر مدرسه علمیه حضرت پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با خاطرنشان کردن این‌که طلاب باید اطلاعات خود را در همه زمینه ها بالا ببرند، اظهار کرد: هر اندازه اطلاعات مردم بیشتر می شود، وظایف طلاب سنگین تر می شود و آن ها نیز باید اطلاعات خود را بالا ببرند تا بتوانند در عرصه تبلیغ دین موفق تر باشند. 

 

زندی با بیان این که مهم ترین امر برای آگاهی از توطئه های دشمن، داشتن اطلاعات و آگاهی کافی است، گفت: دشمن اعمال خرافی را ترویج می دهد؛ دشمن، قمه زنی را برای دین زدایی ترویج می کند؛ در حالیکه قمه زنی حرام و خلاف است که افراد به خاطر امام حسین(ع)، فعل حرام انجام دهند و از منظر دین مبین اسلام نیز آسیب زدن به بدن حرام است.

 

وی به ضروت تبلیغ دین و مبارزه با تهاجم فرهنگی، از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اینترنت و فضای مجازی، مانند چاقو است که هم می توان از آن استفاده مفید کرد که در این زمینه طلاب می توانند نقش آفرین باشند، آن ها با استفاده از تکنولوژی، می توانند به ترویج فرهنگ اصیل اسلامی بپردازند و در ضمن نیز باید مراقب این فضا بود که عمر را هدر ندهد و استفاده منفی و نادرست از آن نشود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت پیروان حضرت زهرا(س) مشهد اظهار کرد: در حال حاضر، بالابردن سطح آگاهی، بالاترین خدمت به اسلام است؛ چرا که دشمن بیشترین ضربه را از طریق جهل و ناآگاهی مردم اعمال می کند؛ از این رو اگر مردم اطلاعات کافی داشته باشند، نقشه دشمن را تشخیص می دهند و این وظیفه خطیر بر عهده طلاب است که سطح آگاهی مردم را بالا ببرند. 

 

دشمن درصدد کمرنگ کردن قیام و تفکر عاشورایی است
خانم فلاح، استاد اخلاق مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد نیز در ادامه با اشاره به این که دشمن در صدد کمرنگ کردن قیام و تفکر عاشورایی است، ابراز کرد: از بین بردن عاشورا، نقشه اصلی دشمن است و چون نمی تواند این کار را انجام دهد، در صدد کمرنگ کردن قیام عاشورا و فرهنگ حسینی است.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد به علت قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان امام حسین(ع) بدعت هایی در دین ایجاد شده بود و سنت پیامبر اکرم(ص) اجرا نمی شود و امام حسین(ع) برای مبارزه به بدعت ها قیام کردند.

 

فلاح گفت: همه ما می دانیم که یزید چه صفات و اخلاق رذیله‌ای داشت، اما دشمن در صدد این است که چهره یزید را خوب و نقش او را در واقعه عاشورا کمرنگ نشان دهد و این وظیفه ما است که مانع شویم دشمن به مقاصد شوم خود برسد./1309/201/ب1

ارسال نظرات