۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۷۰۸

درگیری نیروهای امنیتی بحرین با عزداران حسینی چند زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری رسا ـ اقدام تحریک آمیز نیروهای امنیتی بحرین در جمع آوری نمادهای عاشورایی به درگیری با عزداران حسینی و زخمی شدن شماری از مردم عادی منجر شد.
درگيري در مراسم محرم بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی بحرین که از قبل از آغاز ماه محرم، روند جمع آوری نمادهای عاشورایی را آغاز کرده بودند، ظهر امروز با مقاومت عزاداران حسینی روبرور شدند.

 

بنابر گزارش منابع آگاه محلی، در جریان جمع آوری نمادهای عاشورایی از سوی نیروهای امنیتی در شهرک‌های «المالکیه» و «کرزکان» که به درگیری با عزاداران حسینی منجر شد، چند نفر از مردم عادی زخمی شدند.

 

این گزارش حاکی است که در پی روبرو شدن نیروهای امنیتی با مقاومت و خشم عزاداران حسینی، به خشونت روی آورده و در جریان شلیک گلوله‌های ساچمه‌های و گازهای اشک آور شماری از عزداران حسینی زخمی شدند.

 

بر اساس این گزارش، فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری بحرین روند جمع آوری نمادهای عاشورایی از سوی نیروهای امنیتی در منطقه «صدد» را به صورت مستند ضبط کرده‌اند.

 

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تا کنون 11 شکایت درباره جمع آوری نمادهای عاشورایی توسط نیروهای امنیتی بحرین به گزارشگر سازمان ملل ارائه کردیم.

 

در همین خصوص وزیر کشور بحرین یک نشست امنیتی با حضور استانداران درباره حوادث ایام محرم برگزار کرد.

 

نیروهای امنیتی بحرین از سال 2011 که انقلاب فراگیر مردمی 14 فوریه آغاز شده است، همه ساله با جمع آوری نمادهای عاشورایی روند تنگ کردن عرصه بر شیعیان در برگزاری مراسم مذهبی را تشدید می‌کنند./981/ب102/د

ارسال نظرات