۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

برخی گروه های سیاسی به دنبال تحریف امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر همه گروه های سیاسی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بهره می گیرند، اما برخی امام را تحریف می کنند و این هشدار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید کردند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مسجد مهدیه این شهرستان با بیان این که اولیای الهی نشانه های هدایت هستند، تصریح کرد: پیامبران و اوصیا و اولیا نشانه های هدایت هستند که مسیر خداشناسی و خداپرستی و بندگی خدا را به انسان ها نشان می دهند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) افزود: خدای رحمان بندگان را آفرید تا او را بشناسند و با شناخت خدا سر بندگی در مقابل عظمت او فرود آورند که نتیجه اش این است تا از غیرخدا بی نیاز شوند و راه شناخت خدا شناخت رهبر و امام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که خاصیت وجودی انسان در سایه معرفت و بصیرت نمایان می شود که بشر برای به دست آوردن معرفت و آگاهی آفریده شده است، ادامه داد: انسان هایی که در برابر خدا به خود جرات نافرمانی می دهند یا خدا را نشناخته اند و یا به دنبال شناخت خدا نرفتند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان باید تلاش خود را داشته باشد و ناظر رحمت واسعه الهی باشد، خاطرنشان کرد: نیکوکاران بعد از مرگ در نعمت به سر می برند و بدکاران سرانجام آنها جهنم است و رحمت خدا برای محسنین است و شامل حال آنها می شود.

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که اگر به دستورات الهی عمل نکنیم نباید توقع رحمت داشته باشیم، گفت: شیعه کسی است که پیرو واقعی اهل بیت(ع) باشد و دستورات آنها را اطاعت کند و از کارهایی که در شان اهل بیت(ع) نیست  خودداری کند.

 

وی افزود: هر کسی به اندازه معرفت و شناخت خود از امام حسین(ع) بهره می برد و اگر آن امام همام را عارفا بحقه زیارت کند او را می شناسد.

 

حجت الاسلام معلمی با اشاره به این که در حال حاضر همه گروه های سیاسی از امام خمینی(ره) بهره می گیرند، اما برخی امام را تحریف می کنند، بیان کرد: در سال 58 نخستین مجلسی که تشکیل شد مجلس خبر گان رهبری بود که  نمایندگان مردم در آنجا پیش نویس قانون اساسی را تبیین کردند و به رأی عمومی گذاشتند و هنگامی که به ساختار جمهوری اسلامی رسیدند بحث ولایت فقیه به وجود آمد.

 

وی ادامه داد: در آن مجلس اختلافی که به وجود آمد این بود که امام خمینی(ره) ولی فقیه باشد اما بعد از امام خمینی(ره) چه کسی رهبر باشد؟

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در دیداری که اعضای خبرگان با امام راحل داشتند ایشان فرمودند اگر ولایت فقیه نباشد طاغوت است و اگر رییس جمهور از طرف ولی فقیه نصب نشود اطاعتش اطاعت طاغوت است و باید توجه داشت که که این ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

 

وی با بیان این که امروزه گروهی سعی در متزلزل کردن ذهن جوانان نسبت به این نهاد ولایی دارند، افزود: گاهی برای خراب کردن ذهن های مؤمنان شبهه ایجاد می کنند که رهبری معصوم نیست زیرا کسانی را که به مأموریت فرستاد دارای مشکل بودند در حالی که به این نکته توجه ندارند که در زمان پیامبر نیز چنین افرادی وجود داشتند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به سخن امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در عصر غیبت باید پشتیبان ولایت فقیه بود تا به مملکت آسیبی نرسد.

 

وی با تاکید بر این که ما در دوره ای زندگی می کنیم که دسترسی به امام معصوم وجود ندارد، افزود: در قانون اساسی مشروطیت سلطنت ارثی بود اما در قانون اساسی ایران رهبری عادل از طریق نمایندگان مردم انتخاب می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه به بیان ویژگی های اعضای خبرگان پرداخت و تصریح کرد: نمایندگان مردم باید دو ویژگی داشته باشند که یک ویژگی را شورای نگهبان تشخیص می دهند و بخش دیگر را مردم تشخیص می دهد و با رأی خود آن را انتخاب می کنند.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) و باتاکید بر این که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) راه نجات بشریت است افزود: ما گرفتاریم در برابر مردم و دعت می کنیم اما ما را اجابت نمی کنند و اگر ما آنها را رها کنیم از جای دیگر هدایت درست نمی گیرند و باید توجه داشت هدایت اهل بیت(ع) از سوی کتاب و عترت اهل بیت(ع) است که شیعه و سنی از زبان پیامبر به طور متواتر نقل کرده اند که اگر به آن دو تمسک کردیم گمراه نمی شویم./950/پ202/ج

ارسال نظرات