۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۹۴۸

بیانیه علمای شیعه عربستان در واکنش به حمله تروریستی به عزاداران حسینی در سیهات

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه عربستان حمله تروریستی شب گذشته به مراسم عزای حسینی در سیهات را به شدت محکوم کرده و بر حضور پرشورتر در مراسم سوگواری تأکید کردند.
علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 17 تن از علمای شیعه قطیف و دمام عربستان با صدور بیانیه ای مشترک، حمله تروریستی شب گذشته علیه عزاداران حسینی در مسجد الکوثر سیهات که به شهادت 5 تن و جراحت 9 عزادار دیگر شد را به شدت محکوم کردند.

 

در این پیام آمده است: دست جنایت و ترور بار دیگر به وطن عزیز ما دراز شده و در شب سوم محرم شاهد ریخته شدن خون شهروندان بی گناه و مسالمت آمیز در حسینیه الحیدریه سیهات بودیم که گناهی جز تمسک به دین و ولایتمداری به پیامبر اکریم و احیای شهادت سبط رسول اکرم(ص)، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نداشتند. این جنایت را به شدت محکوم کرده و به خانواده های شهدا تسلیت عرض می کنیم و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال خواستاریم.

 

علمای شیعه عربستان افزودند: این حادثه تروریستی دردناک تنها به افزایش عزم و اراده و پایداری شهروندان در راه ولایتمداری به دین و وطن می انجامد و پاسخ عملی به این جنایت نیز حضور پرشورتر در احیای شعائر دینی به شمار می آید.

 

آنان تأکید کردند: از همگان می خواهیم نسبت به وظیفه حفظ امنیت و حمایت از بافت جامعه و همکاری با دستگاه های امنیتی کشور اهتمام ورزند.

 

علمای شیعه عربستان از نیروهای امنیتی به دلیل تلاش های صورت گرفته تقدیر کرده و از دستگاه های امنیتی خواستند به صورت گسترده تری به محافظت از شهروندان بپردازند.

 

این بیانیه به امضای حجج اسلام سید علی السید ناصر السلمان، شیخ حسن صفار، شیخ عبدالکریم الحبیل، سید حسن نمر، شیخ محمد عبیدان، شیخ فوزی آل سیف، شیخ جعفر الربح، شیخ یوسف المهدی، شیخ غازی الشبیب، سید کامل الحسن، شیخ عبدالله النمر، شیخ محمد حسن الحبیب، شیخ حسن الخویلدی، شیخ محمد عمیر، سید حسن العبدالله النمر، شیخ عباس المازنی و شیخ عبدالمحسن النمر رسیده است.

 

گفتنی است یکی از اعضای گروه تروریستی داعش شب گذشته پس از نزدیک شدن به حسینیه الحیدریه در شهر سیهات عربستان اقدام به تیراندازی به سوی عزاداران حسینی کرد که در این حادثه 5 تن از جمله یک زن شهید و 9 عزادار دیگر مجروح شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات