۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۵۷۲
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری مجالس عزاداری امام حسین به صورت سنتی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که نگاه ما به عزاداری امام حسین(ع) باید نگاه گسترده باشد، گفت: افراد با نیت های مختلف در عزاداری شرکت می کنند و باید سعی کنیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم پزشکی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی که با موضوع «باید و نبایدها در عزاداری امام حسین(ع)» برگزار شد، گفت: سعی کنید در عزاداری ها که شرکت می کنید، زیارت عاشورا نیز خوانده شود.

 

وی گفت: نخستین نکته ای که باید در عزاداری رعایت کنید این است که افراد با نیت های مختلف در عزاداری شرکت می کنند، اما باید توجه کرد که نگاه من به عزاداری باید نگاه گسترده باشد؛ نگاهی غنیمتی و فرصت طلایی باشد و از این فرصت طلایی استفاده کنید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: با این نگاه به مجلس عزاداری امام حسین(ع) نگاه کنید که می خواهید همسایه حضرت و در کنار حضرت سید الشهدا(ع) باشید.

 

پزشکی با اشاره به این که هر اندازه شناخت نسبت به امام حسین(ع) بیش تر باشد، محبت نسبت به ایشان نیز بیشتر می شود، اظهار کرد: محبت به امام حسین(ع) زمانی در کسی دیده می شود که اوصاف این امام بزرگوار در زندگی فردی و اجتماعی او جاری شود.

 

سخنرانی و مداحی مجالس عزاداری به دور از خرافه گویی باشد
این کارشناس مسائل خانواده افزود: باید ها و نبایدهای عزاداری امام حسین(ع) در دو نکته خلاصه می شود؛ ابتدا این که عزاداری امام حسین(ع) نباید طوری باشد که موجب وهن اسلام شود و دوم، محتوای سخنرانی ها و مداحی ها نباید خرافه گویی باشد و نباید انگیزه این باشد که به هر قیمتی، افراد را به هر قیمتی به گریه بیندازند.

 

وی گفت: محتوای سخنرانی عزاداری ها نباید توهین به مقدسات دیگران باشد و همچنین نباید در مجلس عزاداری به بدن خود آسیب برسانید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: زمانی که ماه محرم آغار می شود، رنگ و بوی محرم را به منازل خود بیاورید و با نصب پرچم های سیاه در منازل خود به استقبال محرم بروید. 

 

پزشکی اظهار کرد: عزاداری ها را سنتی برگزار کنید و محتوای عزاداری ها وزین و سنگین باشد، رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «تحقیقا یکی از مهم ترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشورا است.»/1309/202/ب1

ارسال نظرات