۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۴۰۰
رییس تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

اعزام 120 مبلغ در ماه محرم به مناطق شهری و روستایی خرم آباد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در راستای فعالیت مبلغان در ماه محرم، 120 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهری و روستایی خرم آباد اعزام شدند.
اعزام مبلغان به مناطق محروم در ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد، ظهر امروز در نشست خبری با تسلیت ماه محرم، گفت: همزمان با سراسر کشور، 120 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق گوناگون خرم آباد اعزام شد.


وی با بیان این که در برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ توصیه ها و تذکرات لازم به روحانیان اعزامی برای بهتر برگزار کردن آیین های محرم ارائه شده است، افزود: حضور مبلغان بین مردم و در برگزاری آیین عزاداری فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام عاشورا است.


حجت الاسلام منصوری تصریح کرد: هدف از اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان ترویج ارزش‌های اسلامی و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه است.


قیام عاشورا احیا کننده اسلام ناب محمدی است
رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با بیان این که قیام عاشورا احیا کننده اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران با وفایشان برای زنده نگه داشتن دین رسول الله(ص) و مبارزه با ظلم و جور یزید و یزیدیان، جانشان را فدا کردند.


وی افزود: امروز نیز همه ما موظف هستیم در جهت تبیین اهداف قیام عاشورا و احیای امربه معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.


حجت الاسلام منصوری با بیان این که برگزاری آیین های سوگواری امام حسین(ع) موجب زنده ماندن اسلام و نابودی توطئه های دشمنان شده است، خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسم عزاداری حسینی باید از ورود بدعت ها و خرافات جلوگیری کرد.


وی حضور مبلغان در مراسم عزاداری حسینی را امری مهم در جلوگیری از ورود بدعت ها دانست و یادآور شد: مبلغان اعزامی در مساجد، حسینیه ها و هیأت های مذهبی حضور دارند.


فعالیت 460 هیأت مذهبی در خرم آباد
رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با اشاره به فعالیت 460 هیأت مذهبی در خرم آباد بیان داشت: هیأت های مذهبی باید با گسترش دادن فرهنگ عاشورایی، به مسأله قیام اباعبدالله الحسین(ع) که مسأله امر به معروف و نهی از منکر است، بپردازند.


وی در ادامه تصریح کرد: اجرای برنامه های درخور شأن ائمه(ع) و متناسب با ماه محرم باید مورد توجه ویژه هیأت های مذهبی قرار گیرد.


حجت الاسلام منصوری یادآور شد: در دهه نخست محرم مراسم سخنرانی پیرامون فلسفه قیام عاشورا و عزاداری دسته جمعی و بی ریا در اغلب مساجد و حسینیه های شهر، بخش ها و روستاهای این شهرستان با حضور مبلغان اعزامی برگزار می‌شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات