۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۲۵۵
محمود زهار:

مقاومت مسلحانه انتخابی ملی در سراسر فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ یک مقام برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از کشورهای عربی خواست تا شروع به تشکیل ارتش قدس برای نبرد آزادی سازی مسجد مبارک الاقصی آغاز کنند.
زهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود زهار امروز چهارشنبه در جلسه ویژه مجلس قانونگذاری فلسطین که به منظور بررسی رخدادهای انتفاضه قدس تشکیل شده بود، تصریح کرد: مقاومت در تمامی شیوه هایش یگانه گزینه ملت فلسطین می باشد.

 

وی ادامه داد: مقاومت گزینه اصیل ملت فلسطین به شمار می رود و این گزینه با مشی تشکیلات خودگردان فلسطین تضاد دارد.

 

وی خاطرنشان ساخت: مقاومت مسلحانه پدیده منحصر به فرد نوار غزه نمی باشد، بلکه گزینه تمامی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین های اشغالی 48 به شمار می رود.

 

رییس کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین یادآور شد: انتفاضه قدس در شرایطی شکل گرفت که جهانیان انتظار آن را نداشتند، این حرکت خودجوش واکنشی کوبنده به تجاوزات بی وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و محاصره مقاومت از سوی طرف های عربی محسوب می شود.

 

زهار اظهار داشت: فلسطینیان ساکن قدس و کرانه باختری اشغالی ثابت کردند که به رغم اینکه تحت اشغال هستند می توانند آرمان های ملت فلسطین و امت را برآورده سازند و توطئه شوم تقسیم مسجد الاقصی را خنثی کنند.

 

وی افزود: کسی که با دشمن صهیونیستی مذاکره می کند و از اصول و آرمان های ما چشم پوشی می کند، نماینده ما نیست، مرزهای 1948 و 1967 مرزهای موقت هستند، هدف ما آزاد سازی کل فلسطین است، غزه هرگز از قافله مقاومت عقب نمانده و نمی ماند و نخواهد ماند.»

 

وی ضمن نثار درود و سلام به تمامی فلسطینیان مبارز اعم از زن و مرد و پیر و جوان، از تشکیلات خودگردان خواست تا توافقنامه اسلو را لغو کند. 

 

زهار بر لزوم برچیدن بساط سرویس های اطلاعاتی تشکیلات رام الله که در منجلاب همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر قدس غرق شده است، تاکید کرد. 

 

وی همچنین خواستار تشکیل جبهه ملی گسترده با تکیه بر مشی مقاومت برای آزادی کل سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست شد. 

 

این مقام بلند پایه حماس از آن دسته از کشورهای عربی و اسلامی که با اسرائیل رابطه دارند، خواست تا روابط خود را با آن قطع کرده و از ملت فلسطین و آرمان عادلانه این ملت حمایت به عمل آورند./982/ب103/د

ارسال نظرات